Bränsletank

Svara  5 inlägg  420 visningar  1 följer
Användarvisningsbild

Bränsletank

#411492 Är i invensteringstagen inför skogssäsongen 2016. Är det någon som har erfarenhet av den här tanken eller tips om en annan lätt och smidig tank?
http://www.swedol.se/carrytank-220l.html

TS
Användarvisningsbild

Re: Bränsletank

#411506 I tråden ADR-S undantag för tankar under 450 lit? kan du läsa på om regler för transport av bensin och diesel, ADR och IBC.

Det ör en snårig djungel att vandra genom. Om du inte kör på entreprenad är det nog ingen fara med tanken du länkar till. Ett tips är att kolla efter en tank med korrekt UN märkning. Har den inte det så är den inte godkänd och det kan bli otrevliga förljdproblem om du, vilket vi inte hoppas givetvis, krockar eller liknande så bränslet rinner ut.

Användarvisningsbild

#411510 Tack för länken Fredrik
Jag ska bara ha tanken till min egen skog, lastar på släpkärran och lyfter av med Malwan så tanken är inte tänkt att skumpa runt på King Caben för jämnan

TS
Användarvisningsbild

#411513 Ok! Vill du komma undan billigt men ändå vara "säker" så kan du ta ett gammalt oljefat och köra med. Då räcker det med en slang och en ventil i enklaste form. Lyft upp fatet högre än bränsletanken på Malwan med kranen så slipper du pump.

Användarvisningsbild

#411514 Tanken är inte tänkt.. Hihi! :lol:
Jag har en 200liters som jag spänt fast på en lätt halvpall, man orkar lätt slänga upp den på pickisen för hand när den är tom, och smidig att lyfta av med gafflar när den är fylld.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Bränsletank rs52e av beemer - lör 05 okt 2013, 14:51
i Säljes
0 svar
1993 läst
av beemer     
lör 05 okt 2013, 14:51
Farma
Annonser