sön 13 feb 2011, 23:45#118836
Jeg fant ingen feil på pakningen, og problemet fortsatte etter at den var byttet. Om du tar ut hylsene som jeg sa med en bolt, og sliper deg en skrape av et plattjern i riktig fasong og vinkel (som hylsen), så att du kan skrape ren bunnen av boringen til hylsene, så er det ingen stor jobb. Du behøver ikke demontere toppen. Husk dog å kjøre motoren på starteren uten innsprutare slik at du blåser ut mulig vann som renner inn i sylinderne.
Det var ingen nye hylser på lager, så jeg varmet de gamle rødglødende, slapp dem i vann og børstet dem nøye med stålbørste. De fikk litt Lock-Tite på toppen der de tetter ut mot luften og ble brukt omigjen. Da var vannlekkasjen borte, og det er den enda. (solgte den for to uker siden, har gått i 5-6 år) Hylsene ser ut som en studsarpatron uten botten. Innsprutaren klemmer det tett mot skulderen. I toppen tetter den ved å spennes ut da den er litt stor i diameter.
Men som du sier skal det gi avgass i vannet. Dog var lekkasjen såvidt liten at jeg heller ikke så at det kom avgass i radiatoren.
OH