Skotare

Problem med reglerenhet IPS 302

5 inlägg 4977 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med reglerenhet IPS 302

Alex  
#114704 Var ska man sôka felet när man fâr rött ljus (ERROR) pâ IPS lâdan, och den fuktionen pâ kranen funkar inte?
Det konstiga är att det händer plöstligt och efter en stund fungerar kranen igen!!!!
Tack för hjälpen :grin:



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Problem med reglerenhet IPS 302

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114757 Har för mig på vår 860 att när sådant hände så var det spakarna som jäklades.

Användarvisningsbild

Re: Problem med reglerenhet IPS 302

Kse  
#114785 Prova att skifta spakarna så utesluter du ju det problemet.
Har du en error lampa på varje funktion på 302:an eller menar du att alla funktioner på en lådan försvinner?
Kommer funktionen tillbaks utan att du trycker reset?
Vanligaste felorsaken som jag har haft är kortis under stolen, nån kabel som skavt av och jordat då löser automatsäkringen och error lampan tänds. Har bytt några spakar oxå genom åren men aldrig nån som gjort så, dom har antingen slutat funka eller börjat läcka ström i knapparna

Avatar Fallback

Re: Problem med reglerenhet IPS 302

Alex  
#114837
Kse skrev:Prova att skifta spakarna så utesluter du ju det problemet.
Har du en error lampa på varje funktion på 302:an eller menar du att alla funktioner på en lådan försvinner?
Kommer funktionen tillbaks utan att du trycker reset?
Vanligaste felorsaken som jag har haft är kortis under stolen, nån kabel som skavt av och jordat då löser automatsäkringen och error lampan tänds. Har bytt några spakar oxå genom åren men aldrig nån som gjort så, dom har antingen slutat funka eller börjat läcka ström i knapparna

Det händer med ett par funktioner ex: rotorn och gripen
Funktionerna kommer tillbaks utan att jag trycker rest eftersom det finns inte nân rest knapp pâ mina lâdor inte en som jag kan se i alla fall :oops:
Ska kolla kablarna under stolen, fôrresten sit righten har ochsâ slutat fungera och dâr under sâg jag en kabel som gnistade nâr man vänder sig bak och fram

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med reglerenhet IPS 302

Kse  
#114844 Låter som om du har en trolig felorsak under stolen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).