haggloader skrev:Det är nog en nyare baklastare, förmodligen sen 70-tiotalist. Modell 641 kanske?
haggloader skrev:Ska ni bygga lösvirke och eftersom det är en baklastare bör rimligen bygget äga rum i övre Norrland, eller är det en baklastare i exil?
Slurfi skrev:haggloader skrev:Ska ni bygga lösvirke och eftersom det är en baklastare bör rimligen bygget äga rum i övre Norrland, eller är det en baklastare i exil?
Vad har baklastare med övre Norrland att göra? Jag förstår inte sambandet, har alla söderut rostat bort eller?
Och det är en 641 vad man kan se på bilden iaf.
haggloader skrev:Ska ni bygga lösvirke och eftersom det är en baklastare bör rimligen bygget äga rum i övre Norrland, eller är det en baklastare i exil?
H3nkk4 skrev:haggloader skrev:Ska ni bygga lösvirke och eftersom det är en baklastare bör rimligen bygget äga rum i övre Norrland, eller är det en baklastare i exil?
Jo vi skall bygga med lösvirke. Vi tänkte spira upp med 5'' x 5''. På själva vedförrådet kommer 4'' plank ca. 1,5 meter upp. Över det sätter vi armeringsnät. Jopp det är en baklastare i exil modell 78-79 tror jag, Volvo BM 641. Helt utomordentlig att jämna ut sand med.
axwell skrev:Utan någon specialkunskap om BM-maskinerna skulle jag gissa på en 64o-64?.tror jag har sin verksamhet vid bottenhavets östra kust dvs i Finland.H3nkk4 skrev:H3nkk4
Stämmer det?