Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Riktiga män kör utan tändstift
GremoNiclas skrev:Den undre är ju lite roligare...
skogsjan695xl skrev:Gjorde om den lite nu, så bokstäverna står rakt och granen går i 2 grå färger. Men blev inte riktigt nöjd med det, så det blev i färg med lite annan typ av text och raka bokstäver, jag känner en som har tryckeri så kostnaden blir inte så stor oavsett med eller utan färg, så fort allt är klart ska jag göra tryck på en jacka iaf
totte skrev:Tycker att "P" och "L" är lite tunna i konturerna, är bättre tycker jag om dom är fetare och utan serifer (dvs har raka staplar alltså). Men det är förstås en smaksak.
Och sist men inte minst: Se till att få logon i ett vektorformat, och inte enbart som en bitmap! Även texten skall vara vektoriseradför att undvika problem i framtiden. Vektorfiler (tex .eps) går att skala både upp och ner utan att du tappar i kvalitet.
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Är granen en ClipArt och du gör hela loggan i Word så skulle du faktiskt redan kunna ha ett sk vektorformat.
Texten är det iaf, kolla att förstora granen rätt kraftigt så ser du direkt om den bibehåller sitt fina utseende eller om den pixlar sönder sig.
Om allt är i vektorformat torde profilfirman kunna hantera wordfilen och få det snyggt.
Annars är det t ex Adobe Illustrator som gäller, men det är dyrt...
skogsjan695xl skrev:Admin@skogsforum skrev:Hej,
Är granen en ClipArt och du gör hela loggan i Word så skulle du faktiskt redan kunna ha ett sk vektorformat.
Texten är det iaf, kolla att förstora granen rätt kraftigt så ser du direkt om den bibehåller sitt fina utseende eller om den pixlar sönder sig.
Om allt är i vektorformat torde profilfirman kunna hantera wordfilen och få det snyggt.
Annars är det t ex Adobe Illustrator som gäller, men det är dyrt...
okey tack för svar, granen är fixat i paint och infogad i word, så den blir inte så ´´klar´´ om man förstorar upp den, men han som jag känner som har tryckeri kan säkert fixa till nått som jag kan ha