mån 07 dec 2009, 10:01#74024
Mangan skrev:Biltemas verktyg med 10 års garanti är prisvärda.
Håller med, jag har en Biltemalåda med optipunkthylsor och den är enormt bra, det enda som
gått sönder är ett spärrskaft som vattenfylldes och rostade paj när lådan låg på flaket några år.
Spärrskaftet är gjort av plast och mkt behagligt så jag saknade det och köpte ett nytt så nu
är lådan komplett igen men nu har den fått flytta in i garaget för det visade sig att jag fick gå
och hämta den så ofta från pickisen så då lät jag den vara kvar inomhus till slut.
Jag hittar ingen bild på den just nu men det är den största lådan ca 1100:- och spärrskaftet
är svart plast med stålinlägg.
Jula säljer en spärringsats för 699:- och en sån köpte jag för nåt år sedan och den används jämt
för den funkar bra och känns fin i handen, tunn och behaglig. Jag kompletterade med lösa nycklar
så nu är den från 10-19mm och jag skulle köpa större om det fanns.
En bunt elisolerade Bachoskruvmejslar, Knipex tänger, kopparslägga & skiftnycklar så är man nära.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.