Öppna kategorin

Husqvarna RC320tsAWD

5 inlägg 796 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna RC320tsAWD

JonasSvp  
#805569 Hej. Vår förening köpte för 2 år sedan in en åkgräsklippare med inbyggd uppsamlare.
Vi använder den för att sköta om en fotbollsplan.
Nu är det problem med uppsamlaren. Den går inte igång. Inga varningslampor tänds heller.
Vi har bytt säkringen till den och rengjort maskinen från skräp.
Är det någon som har erfarenhet av en liknande maskin och har tips på var man ska felsöka?
Själva åkgräsklipparen fungerar alltså som den ska, men uppsamlaren strular.
Husqvarna RC320ts AWD



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna RC320tsAWD

Rindalv  
#805701 Grattis till en utmärkt maskin 👍
När du skriver att uppsamlaren inte fungerar så förutsätter jag att det är skruven som inte matar upp gräset i behållaren. Skruven aktiveras via knappen på panelen och ska väl lysa blått när den är aktiv(?).
Jag har lite olika teorier, det skulle kunna vara en sensor antingen till klippagggregat eller till behållaren som bråkar.
Det kan även vara så enkelt att något har låst fast skruven, se om den går att dra runt för hand.
Sist så kan det också vara så enkelt att drivremmen till skruven har hoppat av eller gått av då den har en väldigt speciell dragning.
Om ingen av dessa teorier fungerar rekommenderar jag ett besök hos din lokala Husqvarna handlare. 😎

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna RC320tsAWD

JonasSvp  
#805702 Hej och tack för ditt svar.
Jo precis, skruven matar inte upp gräset till uppsamlaren. Vi har rengjort snruven så inget sitter fast där. Remmen är hel och fin.
Har du nån koll på vart dessa sensorer sitter? Jag är också lite inne på att det är en sån som strular.
När man sänker klippaggregatet så ska väl skruven hoppa igång? Då borde felet sitta där nånstans

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna RC320tsAWD

Rindalv  
#805703 I mitt tidigare liv som Husqvarna handlare rekommenderade jag alltid kunderna att läsa instruktionsboken, det är inte bara blaha blaha dom skrivit där 😋
Även i detta fallet, kolla på sidan 5 och sidan 9 för kontroll av skruv och sensorer. Det ska lysa grönt när den är i uppsamlingsläge (inte blått som jag skrev tidigare)
Om du inte har tillgång till instruktionsboken så är här en länk till den;

https://www-static-nw.husqvarna.com/hbd ... route=True

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna RC320tsAWD

JonasSvp  
#805704 För en gångs skull så har vi faktiskt läst instruktionsboken 😂 men faktiskt inte det om sensorerna.
Överlag så tyckte jag att det stod väldigt lite om själva uppsamlaren och felsökning i instruktionsboken.
Ska kika ifall sensorerna fungerar som de ska. Tack för hjälpen 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).