Motorsåg och handhållet

Accpump Ms 201

3 inlägg 814 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Accpump Ms 201

Ingoberra  
#750912 Min bror köpte en 201 på tradera. Den är ifrån 2013 å ser inte ut å gått speciellt mycket om man utgår ifrån skicket på den. Men vid första provkörnig så tänkte jag att den måste ha nå vajs med pumpen. Tvekar vid pådrag ågår rätt kasst under belastning på hela registret tyckte jag. Prova justera lite utan större förbättringar. Tog isär gasarn å ser inga fel på sil eller membran. Ska det inte sitta plugg för spjällaxeln? Jag misstänker att man varit där å micklat redan å inte fått till det. Om man gasar fullt, ska man kunna se att det kommer en skvätt av pumpen? Själva accpumpen finns inte å köpa löst så det är förgasarbyte som gäller?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Accpump Ms 201

Ingoberra  
#751034 Efter lite forskning så verkar det som 201an inte har nån accpumump. Kan det stämma å? Isf kan jag utesluta den som felkälla

   TS
Användarvisningsbild

Re: Accpump Ms 201

Vante  
#751105 Antagligen ser ut som vanliga membran förgasare kan var någon försökt grund ställa 1 varv är små motor H ca 3/4 och L ca 1 varv vet inte i detalj sthel såg men är skruvar så är de My känsliga på nål inställning lite off resulterar i dålig gång om nu inte är något annat tätnigs problem hål slang värme nyp skada eller något annat system kolla upp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).