Motorsåg och handhållet

Stannade !

18 inlägg 3004 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stannade !

özach  
#742629 Hej , under kvistning med hva 543 börja sågen saka ner för att sen stanna helt ! Fick den att starta men den dog , testa nytt stift utan resultat , haft den i värmen men lika , nån bra idé på forumet !? Mvh Örjan



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Grålle52  
#742630 Skuren

Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742637 Stiftet grått av alminium?
Kompression ok?
Av med ljuddämparen o titta.

Avatar Fallback

Re: Stannade !

özach  
#742640 Tack för svar . Det är kompression när man drar i snöret, ska ut och hugga nu så skruva bort ljuddämpare sen , hur syns det när det skuret ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stannade !

totte  
#742665 Kolven visar många fula repor.

Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Alex Strömberg  
#742667 Gissar också skuren kolv/cyl. Men måste ta bort dämparen för att vara 100%

Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742691
özach skrev:Tack för svar . Det är kompression när man drar i snöret, ska ut och hugga nu så skruva bort ljuddämpare sen , hur syns det när det skuret ?

Startade den nu eller du har fler såg?
Denna ska du nog kolla lite mer först innan du kör, än om den startar.
Annars kan det bli dyrare och värre.

Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742697 Nu är jag dum och dryg, men det är bensin i tanken?
Jag har själv råkat ut för detta fel, jag var 100% säker på att tanken var full, och jag drog och drog och drog, men den ville inte starta, efter många svordomar och försök så kollade jag tanken, och den var tom, sen när jag fyllt på så startade den jättelätt, konstigt nog. :-bd :D =))

Om det inte hjälper att tanka så håller jag med, den kan nog vara skuren.

Avatar Fallback

Re: Stannade !

özach  
#742701 Hej , tog annan såg idag ! 545 💪 Huskvarna kollade på kolven men ser inga repor ! Mvh Örjan
1641745314_17f10738-10e7-4a93-b183-d0063a5742eb.jpeg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Alex Strömberg  
#742703
özach skrev:Hej , tog annan såg idag ! 545 💪 Huskvarna kollade på kolven men ser inga repor ! Mvh Örjan
1641745314_17f10738-10e7-4a93-b183-d0063a5742eb.jpeg

Då är de gissningsvis tändspolen som gav upp. Har du gnista överhuvudtaget just nu?

Avatar Fallback

Re: Stannade !

özach  
#742709 Kollade nu , ingen gnista alls ! Kanske bättre än skuret iallafall 😅

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stannade !

Alex Strömberg  
#742711
özach skrev:Kollade nu , ingen gnista alls ! Kanske bättre än skuret iallafall 😅

Jo tändspolar går sönder relativt ofta har jag märkt. Dyra är de också. Mellan 800kr till 1300kr för OEM delar.

Användarvisningsbild

Re: Stannade !

totte  
#742737 Kolla kablar o stoppbrytare först och testa ett annat stift.

Avatar Fallback

Re: Stannade !

özach  
#742741 Ok ! Tack för alla tips 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Stannade !

özach  
#744578 hej , hade hjälp med sågen , skifta till annan tändspole utan att starta för det ! testa med startgas och då starta han till , med andra ord bränslerelaterat fel ! lossade bensinslangen till förgasaren å där rann det ur bensin , är det då förgasaren som är defekt ?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).