Motorsåg och handhållet

Problem med Jonsered CS 2253

4 inlägg 1797 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Problem med Jonsered CS 2253

Martes  
#733889 Jag hade problem med min såg och fixade den. Hade jag inte bytt kolv och cylinder alldeles innan hade den gått till skrot. Det var den elektroniska styrningen av förgasaren som fastnat i öppet läge. En bekant till mig hade också problem med att sågen inte gick på högvarv. Jag har bytt membran och gjort ren för
gasaren. Det är gnista men inte ens startgas kan få den att starta, något tips?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Problem med Jonsered CS 2253

vedmalen  
#734010 Jag har fått byta förgasare på min såg. Började me att den stannade när jag inte hade varv, och tillslut ville den inte starta.

Avatar Fallback

Re: Problem med Jonsered CS 2253

jannee  
#734014 För några år sedan hade jag en sådan (en av de tidigaste som kom ut).
Den sågf*n gick inte ens en full tank ut, stannade var omöjlig att starta förrän den blivit kall.
For ut och in hos återförsäljaren under ett helt år innan jag fick pengarna tillbaka.
Har senare fått mig sport att på flera var det förgasaren som hade något tillverkningsfel.
Prova med att byta förgasare

Användarvisningsbild

Re: Problem med Jonsered CS 2253

Martes  
#734070 Tänkte slippa byta förgasare, en tusenlapp till en gammal såg där men inte vet om samma fel uppstår igen. Husqvarnas 550 XP har samma förgasare Walbro med olika uppgraderingar. Jag tycker att med startgas borde sågen i alla fäll tända en gång.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).