Skördare

DASA 380 B

16 inlägg 5708 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

DASA 380 B

kenneth karlsson  
#665826
1599678919_img_20200906_151755.jpg
Jag har lite frågor om Dasa 380 b . Skulle kunna behöva att ringa någon som har kunskap om körteknik. Att kunna ringa och rådfråga om inställningar när jag är i maskin mm. Har handbok men den är till tvågreppare blir lite fel då. Så här beter den det sig. Greppa, såga, gran , massaved, = händer inget aggregatet i beredskapsläge och väntar på något kommando. ? ..... Nästa Greppa, såga, gran, längd 4,90= matar fram till 4,90 kapar manuellt såg stannar i max uteläge med kap. ??? Trycker stopp och kan köra vidare. Handhavande fel eller jag gör fel på annat sätt . Finns ju kvalite sort ? Någon som känner igen detta



   TS
Användarvisningsbild

Re: DASA 380 B

hemhuggare  
#665846 Ring inte till dasa i alla fall har en kompis som är reparatör och ringde dit och pratade i ca 10 minuter fick senare en faktura på telefonkonsultation på 4000 kr per påbörjad timme

Användarvisningsbild

Re: DASA 380 B

Klas-Kenny  
#666243
hemhuggare skrev:Ring inte till dasa i alla fall har en kompis som är reparatör och ringde dit och pratade i ca 10 minuter fick senare en faktura på telefonkonsultation på 4000 kr per påbörjad timme


Skitsnack. Dasa svarar inte över huvud taget på frågor om 380 längre utan hänvisar till Stojby Bilel som tagit över det.

Hur vassa Stojby är på att fakturera vet jag dock inte.

Användarvisningsbild

Re: DASA 380 B

totte  
#666284 Lite hyggligare ton tack, än att avfärda ett välment råd som "skitsnack".

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Flax12  
#666316 Är det ett Sp-aggregat? I så fall kan du prova med att ringa dom. Dom kanske kan tipsa om någon om dom själva inte kan.
Att kap stannar ute tyder på nåt knas.

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

skogsintresse  
#669989 Har du fått några tips? När sågen stannar ute kan det vara att det står AK i skärmen vilket betyder automatkap. Prova och se om du hittar en knapp som heter MK eller som växlar till det. Ska man köra med AK så måste man ha två sensorer till sågen. Väldigt få agg som hade det i början.

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

kenneth karlsson  
#675284 Som sagt har det löst sig. Var AK som var aktiverat. Ändrade till MK och då funkade det. Tack för tipset. Har för övrigt testat att sälja maskinen på auktionsajt och fick slutbud på 67000. Inte illa va!!. Kör nog med maskinen ett tag till.

   TS
Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675310 En gammal skördare osett ska inte vara dyrare än så. Förstår inte prishysterin på auktionssajterna.

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675311 Var bor du förresten? Kan tänka mig 70' 😀

Användarvisningsbild

Re: DASA 380 B

fendt311  
#675427
Skogsola skrev:Var bor du förresten? Kan tänka mig 70' 😀

Om du tycker priset ska vara så. Varför höjer du då priset med 3000? 😲

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675428 Kan väl bjuda till lite extra när det är fredag.

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Avslutat-02  
#675436
Skogsola skrev:Kan väl bjuda till lite extra när det är fredag.


Då får du höja priset lite till..
För det där var gårdagens prisbild...
👍 😉

Användarvisningsbild

Re: DASA 380 B

skogsjan695xl  
#676152 Vad hade du för reservationspris på den?

Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

kenneth karlsson  
#676171 Intresserad kan få köpa för 150000+moms. Som sagt fungerande.

   TS
Avatar Fallback

Re: DASA 380 B

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676172 Intresserad men det är lite långt bort. Priset är rimligt efter provkörning. En gammal skördare osett ska det vara minst 50% rabatt på.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).