tor 21 nov 2019, 16:58#596974
tjenare undrar om ni vet någon bra traktor runt 100 tusen so gör 40km/h och en bra rymlig hytt med komfort och runt 70- 120hk. ska ha den för transport dagligt i 1 mil enkel riktning, så bör starta och gå . 4cyl eller 6 cyl helst med turbo men inget måste. alla förslag är jag tacksam för. tack på förhand
rokon- Gunnarsbyn, Norrbotten- tor 21 nov 2019, 17:35
tor 21 nov 2019, 17:35#596985
Välkommen till skogsforum, vill du ha tag på en eldriven traktor så får du nog lägga till ett ansenligt antal miljoner för utveckling av en sådan, men du har ej nämnt vad för transporter du skall utföra utan mest priset för traktorn, skall den fylla Gretas fodringar eller dina egna?
tor 21 nov 2019, 18:26#597006
70-120 hk och helst turbo....för runt 100.000 kr... det blir då inte lätt om man inte letar efter ett rep objekt. ska den dessutom ha 4WD och kanske lastare....
frågan är vad den ska transportera för något eller är det en sådan som Jannee visade?
tor 21 nov 2019, 19:43#597029
ja de valmet ser ju bra ut men 4wd eller 2 wd spelar ingen roll, lastare helst utan men går bra för rätt pris, frontlyft vore inte fel men inget krav 👍 OBS 40km/h
tor 21 nov 2019, 20:04#597037
Varför just 40km\h? Det är inte många traktorer som du kan skrämma upp i den hastigheten för de pengarna....
John Deere 3050 med SG 2 hytten. 6 cyl och turbo bör du kanske kunna få för runt denna summa, privat köp dock handlare betydligt mycket mer. men räkna med 8000-11000 timmar på den maskinen.
tor 21 nov 2019, 20:53#597052
hahah ved jag hört har belarus dåliga bromsar 😀 😀 men verkar dock liten hytt för en medåkare men vad vet jag om det går och kläma in en 12 åring
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.