Grävmaskiner

En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

5 inlägg 12128 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403016 Edit: Jag har uppdaterat med en video och lite mer info om grävaren som är ombyggd för skogsbruk nedan.
http://www.skogsaktuellt.se/artikel/513 ... garna.html
/Niklas


Senast redigerad av Fredrik Reuter fre 12 aug 2016, 09:05, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Lade till edit text.

   TS
Användarvisningsbild

Sv: En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

Fredrik Reuter  
#403049 Jag var faktiskt och kolla i våras när denna grävare byggdes om på Peters Skogsmaskiner i Skåre. Hade lite material så jag gjorde en kort video från besöket, ni kan se den nedan.

Intressant bygge detta. LiuGong 915D är en 16 tons grävare med stållarver och just denna har byggts om rejält. Underredet är upphöjt och bandställen rejält förstärkta för att klara av att köra i skogsmark. Jibb med utskjut och ett skördaraggregat (H754) som enkelt ska kunna bytas ut mot ett markberedningsaggregat.

Det ska bli spännande att se hur utvecklingen blir för denna maskintyp.


Användarvisningsbild

Re: En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403055 Högintressant, nåt i den stilen hade man kunnat ha själv.
Nämns det varför de inte har bredare larvplattor?

Avatar Fallback

Re: En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

hemek_h18  
#403063 varför dom inte har bredare larver tror jag beror på att om dom är för breda är det lättare att kränga av larven på t ex stubbar o stenar

Användarvisningsbild

Re: En LiuGong 915 utöver det vanliga i Värmland

Kenya Cane  
#674061 En uppdatering om denna maskin vore intressant!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).