fre 10 apr 2009, 17:01#55744
Valmet860 skrev:De här är våran gammla trotjänare som är rätt så laglig:HPIM2090mindre.jpg
ser ju rätt fin ut den där , och laglig är den nog säkert , finns ju t.o.m finesser som utdragbara reflexer o .dyl.
egentligen så är det så här : .. jag tycker att det står var och en fritt att ha egen trailer , vi har ju det

.. men dessutom har vi ett sk. yrkestrafiktillstånd som tillåter oss att traila vilken maskin som helst vartsomhelst i sverige .. och på den lastar vi 30 ton lagligt o.s.v , men det som retar mig mest är "skrädet" som åker sena kvällar och helger med undermåliga fordonskombinationer och ibland helt utan belysning och dessutom utövar sk. yrkesmässig trafik utan tillstånd ... jah! du vet ..bonde söker bonde "med trailer"
hehe! dom skulle bara veta vad böterna för sådant är

.. jag anmäler ingenting

.. det lär väl funka till det är totalstopp
men jag anser att dessa sk. "småtrailers" är ett hot mot etablerade traileråkerier överlag i hela landet... men det är nog ett övergående problem i takt med regler och lagar som hela tiden utvecklas till trafiksäkerhetens syfte ställer allt högre krav på gemene man som idkar näring i denna bransch
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "