Logistik, Transport

Bild på maskin trailer

73 inlägg 65800 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bild på maskin trailer

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17622 Tänkte lägga in en bild på vår trailer, kanske fler som har andra modeller å bilder på dessa... kan vara intressant att se både hembyggen å proffs vagnar...

Detta är en cheftain vagn som vi köpte i höstas... funkar kalas... med den flyttar vi en Valmet 840. rottne 5000. rottne 2002, tigercat H09 bla traktorerna vi drar med är en valmet 2105 å en valtra 150 t...

Bild




   TS
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17641 chefens bil som vi åker med
Bild

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17680 180hk Mf + YPV 24T.
Annväns till H20 + 1710D.

Bild

Avatar Fallback
Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23156 Åker med denna trailer vid längre flyttar, slipper ha kojan hängande efter.

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

Asplund  
#53129 Skolans 1270 drar ett dunderbygge till rätta!

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54431 Här är en bild på den första trailerflytten jag varit med om.

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55216 det kanske ser ut att vara en väldigt lätt last =)) , men om man ser till reglerna för yrkesmässig trafik så tror jag nog att gremon stod tryggt där ,

jag tror nog att överlag finns det "bönder " och Övriga som behöver läsa på en hel del vad det gäller maskintrp.

(i mina trakter finns nog fortfarande helt olagliga transporter med diverse fordon ) ... som även kör externa transporter helt utan tillstånd för YRKESMÄSSIG TRAFIK =)) =)) .. jag finner icke ord ...

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Valmet860  
#55566 De här är våran gammla trotjänare som är rätt så laglig:
HPIM2090mindre.jpg

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55744
Valmet860 skrev:De här är våran gammla trotjänare som är rätt så laglig:
HPIM2090mindre.jpg


ser ju rätt fin ut den där , och laglig är den nog säkert , finns ju t.o.m finesser som utdragbara reflexer o .dyl. :-bd

egentligen så är det så här : .. jag tycker att det står var och en fritt att ha egen trailer , vi har ju det ;) .. men dessutom har vi ett sk. yrkestrafiktillstånd som tillåter oss att traila vilken maskin som helst vartsomhelst i sverige .. och på den lastar vi 30 ton lagligt o.s.v , men det som retar mig mest är "skrädet" som åker sena kvällar och helger med undermåliga fordonskombinationer och ibland helt utan belysning och dessutom utövar sk. yrkesmässig trafik utan tillstånd ... jah! du vet ..bonde söker bonde "med trailer"

hehe! dom skulle bara veta vad böterna för sådant är ;) .. jag anmäler ingenting B-) .. det lär väl funka till det är totalstopp ;)

men jag anser att dessa sk. "småtrailers" är ett hot mot etablerade traileråkerier överlag i hela landet... men det är nog ett övergående problem i takt med regler och lagar som hela tiden utvecklas till trafiksäkerhetens syfte ställer allt högre krav på gemene man som idkar näring i denna bransch =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Valmet860  
#55780 Ja en traktor med vagn vet man ju hur de kan gå i en utförsbacke tex. dåliga bromsar och knepig bromsverkan, :surp: de är ju lite skillnad på en lastbil med trailer lr vagn som har vettiga bromsar. Men bor man i ett landskap som är slätt å fint och man har ett schyst ekipage så kanske det inte är så dumt med traktor och vagn. Men slätt å fint är de INTE i Västernorrland där vi håller till. 😡
Men sånna som är ute å kör mitt i natten och åt andra än sig själv är ju inte så bra, de brukar vara dom som sköter sig som får ut för allt.
:???:

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55794 japp! det är så sant som du säger "valmet 860" :D

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

valmetpower  
#60381 företaget farsan jobbar åts egenbyggda dunderbygge
Senast redigerad av valmetpower lör 06 jun 2009, 23:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

valmetpower  
#60383 och deras traktorreg. trailer

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

DunderBabe  
#60397 Så här ser trailern vi åker med ut, den jag körde förut=)
Bild 046 mindre.jpg

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Thunborg  
#60404 Ett dunder vi åkt mycket med 8)
Dunder 003.JPG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).