Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen + Skogsforum

66 inlägg 59724 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#198600 Här tänkte vi köra igång en insamling till Musikhjälpen 2012 i Skogsforums regi.
För er som inte vet vad detta är så kommer här en kort presentation.

Musikhjälpen är en årligen återkommande insamling som körs för femte året i rad där pengarna går till världens barn. Insamlingen är ett samarbete mellan Sveriges radio, SVT och Radiohjälpen.
Årets tema är; Barnen i slummen har rätt till rent vatten.
I en veckas tid sitter 3 kända personer inne i en glasbur på Soltorget i Malmö och sänder live i både radio och TV för att samla in pengar. Sändningarna pågår dygnet runt hela denna vecka.

Jag tycker att vi, hela Skogsforum, gör en gemensam insats och försöker få med så många som möjligt på tåget. Alla bidrag är välkomna, stora som små.
Skogsforum är ett kraftigt verktyg för att nå ut i skogssverige men vi behöver mer hjälp, ni som har bra kontakter i de större bolagen har ett utmärkt tillfälle att hjälpa till.


Tänk om vi skulle få igång en våg av givmildhet av de stora aktörerna, det skulle kunna generera i riktigt stora pengar. Använd era kontakter eller vidarebefordra dem till mig: fof@bredband.net
Vår administratör här på forumet Fredrik Reuter alias ”Admin” har välsignat projektet och även lovat att Skogsforum ska skjuta till med en slant.


För att skänka pengar så klickar ni på länken här nedanför.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum-se



Ni kan välja att skänka 50, 100 eller 200 kronor.
Pengarna hamnar då i en speciell insamling som heter ”Skogsforum.se” och pengarna åker raka vägen in till Musikhjälpen.

Vill ni skänka större summor så går det bra att sätta in pengarna direkt på PG 901950-6
Meddela mig isf. på fof@bredband.net så att vi senare kan sammanställa vad projektet Skogsforum.se har inbringat totalt.

Tack på förhand till er alla som kan avvara en 50-lapp eller mer!
Tillsammans kan vi göra skillnad.
Tack för att ni bryr er!



Klicka på länken så kommer ni vidare till Musikhjälpens hemsida.
http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946

Lite mer info…
2008 samlade Musikhjälpen in 3 016 247 kronor
2009 - 5 748 442 kronor
2010 - 12 236 417 kronor
2011 - 18 104 362 kronor

Exempel på vad pengarna kan räcka till:

•50 kronor kan räcka till att fem familjer får tillgång till toalett under ett helt år.

•50 kronor kan räcka till att en hel familj får vatten under en dag.

•50 kronor kan räcka till att rena vatten till över 5000 personer

•100 kronor kan räcka till ca 150 påsar vätskeersättning som snabbt och effektivt kan bota uttorkning och rädda barns liv.

•100 kr kan bekosta en dags utbildning i hygien och sanitet för 10 personer.

•200 kr kan räcka till material för att bygga 25 meter vattenledning

•200 kronor räcker till att en murare tränas upp i att bygga toaletter

Uppgifterna är hämtade från http://www.sverigesradio.se




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Johanm  
#198603 Hej!

Mycket bra initiativ!

Önskar själv låtar via SMS, tänk att man kanske får höra sin favoritlåt i radiolurarna och samtidigt göra en insats! Skall självklart även ge en liten slant via skogsforum.

Kör hårt!

/johanm

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

bodaedet  
#198629 Bravo Kse.
Har lagt mitt bidrag, kom igen nu skogsfolk.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Fredrik Reuter  
#198684 Hej,
Ja, som sagt, jag tycker också det är ett mycket bra initiativ!
Det ska bli spännande att följa, efter några timmar nu är vi uppe i 600.-, vi får se vad det kan bli innan musikhjälpen är slut.

Jag kommer försöka pusha lite extra för detta så snart jag bara kan, skylta lite extra på skogsforum så fler får reda på det.

Har du bidragit så skriv gärna i denna tråd och tala om det.

:-bd

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198701 Mycket bra iniativ. :-bd

Roligt att vi på forumet kan hjälpa till.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#198713 Ja pengarna rullar ju in, var inte blyga utan gör ett inlägg när ni gett ert bidrag.
Om ni går in på betalningslänken med en smartphone så kommer det automatiskt upp en app som ni kan ladda hem där man helatiden ser hur mycket pengar som kommit in genoms Skogsforums initiativ.

Musikhjälpen har i skrivande stund samlat in 1,140,358 kr, vår egen insamling ligger på 850 kr så här långt men vi siktar väll betydligt högre än så.

Ett femsiffrigt belopp från oss över 16700 medlemmar här på forumet tror jag inte är någon omöjlighet.
Tack alla ni som hittills bidragit.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

totte  
#198714 Men funkar detta om man har ett oregistrerat kontantkort? Står inget om det på hjälpsidan, nämns bara abbonemang.

Mycket bra initativ för övrigt.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

jmatsson  
#198721 har lagt mitt bidrag. Kul att hjälpa till. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#198723
totte skrev:Men funkar detta om man har ett oregistrerat kontantkort? Står inget om det på hjälpsidan, nämns bara abbonemang.

Mycket bra initativ för övrigt.

Jag hittar inte heller nån info om detta, ska undersöka saken.
Det är ju bara att testa, när du ger ett bidrag så får du ju ett sms som du ska bekräfta innan några pengar dras från din telefon. När så är gjort får du ett tack sms som kvitto på att pengarna är dragna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

totte  
#198736 Skall testa så får vi se hur det går, måste kolla om jag har nåt på kortet först bara :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

mashun02  
#198737 Så nu har jag skänkt med.
Mycket bra initiativ

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Rlin  
#198781 Bra initiativ Kse!

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

åberg  
#198784
totte skrev:Skall testa så får vi se hur det går, måste kolla om jag har nåt på kortet först bara :mrgreen:

Berätta gärna hur det går, jag har samma tekniska nivå inom området telefoni. :lol:
Andra områden vill jag helst inte jämföra. :oops: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

bema  
#198822 Jodå, nu har jag gett ett bidrag i skogsforums namn. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198829 Vi går uppåt folk :grin: Mycket bra iniativ :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).