Skotare

Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

5 inlägg 3542 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

wrytter  
#194295 Hej.

Undrar om någon vet ifall man kan köpa luftburk/luftrenare till en John Deere 1710D -07, den stora varianten som syns här på bilden. http://www.blocket.se/vastmanland/Skota ... m?ca=4&w=3

JD är ju så ruggigt dyra (6000kr) så jag tänkte ifall nån har hittat någon annanstans man kan köpa dessa.

Tack på förhand



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194327 Har du sökt på koppom,vmd eller peters skrotarna.

Avatar Fallback

Re: Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

Tosca  
#194333 Ska du ändå köpa borde du nog satsa på en turbo II eller den rostfria med "propeller" i, åtminstone den förstnämnda finns nog på skrotarna. De verkar göra luften renare och behöver framför allt inte göras rent.

Avatar Fallback

Re: Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

wrytter  
#194414 skogogräv: Koppom och stigs har jag testat på, de hade sånna där luftrenare som ja sökte men tyvärr var alla demolerade..

tosca: är det inte turbo tvåorna som sitter monterade orginal? Den som jag söker är väl eftermarknads som skall vara bättre på att rena luft än de som sitter orginal. Om fallet är så att turbo tvåorna inte är orginal är ju en sån intressant för efter lite snabbt googlande så ser man att de får bra med beröm.

Fått höra att Enskede säljer sånna här luftrenare, ska slå en pling dit imorgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Luftburk/luftrenare John Deere 1710D

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194419 Burken som sitter på maskinen som är till salu är orginaltillbehör som man valde extra när man köpte maskinen. Har en sådan på 1719:an och hade även en på 1470n.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).