Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560xp

35 inlägg 24551 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96062
swe#kipp skrev:ja, det skall bli spännande att hur den är att kvista med, om man märker av längden så mycket !?

Av husqvarnas äldre regdogörelser så är det inte o föredra på kvistnings såg, mern man ska inte vara sämre än man kan ändra sig!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

SawTroll  
#96172
swe#kipp skrev:Så kommer den se ut om man bortser från den grå topp kåpan som kommer att vara orange som vanligt, den är lättare än 357xp/xpg som den skall ersätta vilket känns positivt för jag trodde nog att denna skulle vara tyngre för det har nästan alla strato sågar varit tyngre i jämförelse med dom vanliga tvåtaktare som dom har ersatt.
Får bara hoppas att den lägre vikten det inte minskar livslängden på sågen bara :)

......


Ny test (si ifra om det ikke går an å poste på norsk eller engelsk - da må jeg gi opp her)!

Til saken, dette er sannsynligvis den første saga som utytter at HVA kjøpte Zenoah (Redmax) - og alt ser bra ut så langt!

Jeg kjøper den første som kommer hit, uansett om det er en 560xp eller en 562xp! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#96177 ja, jag är också sugen på en :)
dock måste jag skaffa en till 346NE först :P

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Huggis  
#96303 Är absolut sugen på en, undrar bara om den orkar dra runt en 3/8-kedja på ett 15 tums svärd?

Körde ett tag på den konfigurationen men så fort man kom i bok eller ek så blev den lite väl trött, så jag bytade till 325 och stihlkedjan. Vilket har funkat bra nu ett tag.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

SawTroll  
#96406
Huggis skrev:Är absolut sugen på en, undrar bara om den orkar dra runt en 3/8-kedja på ett 15 tums svärd?
...


Spørsmålet (frågan) er mer om den kan med 8-tannet rim, som MS361 gjør riktig bra!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Huggis  
#97596 När kommer skiten så man kan köpa den?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

SawTroll  
#97653
swe#kipp skrev:ja, jag är också sugen på en :)
dock måste jag skaffa en till 346NE först :P


Den skulle jo være enkel å finne...... :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

SawTroll  
#97654
Huggis skrev:När kommer skiten så man kan köpa den?


Jeg venter også på "skiten", men har ikke hørt noe nytt. 😡

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#97713 Har inte hört nått nytt jag heller ,,, suck ,,

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97980 Har ni någon gissning om tänkt prisläge på den?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

SawTroll  
#98160
kl-820 skrev:Har ni någon gissning om tänkt prisläge på den?


Se på 357xp, og du kommer vel ganske nært, vil jeg anta......

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Tosca  
#171051 Dags att lyfta tråden lite, sågen har ju funnits ett tag så lite erfarenheter om hur den funkar och möjligen vad som går sönder skulle vara intressant.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

hayabusa 08  
#171252 Det står en del i denna tråd.
viewtopic.php?f=12&t=13006

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

viktor meck  
#172282 på de första var vevlagren dåliga. det är nu åtgärdat. samma med förgasarna. också åtgärdat. sen har muttrarna till kopplingskåpan lossat. men annars så har det inte varit så mycket vad jag vet

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

värmSkog  
#191163 Var hos min husqvarna ÅF idag. Där säger dom att 560in inte säljs för tillfälligt pga förgasar problem och om jag fattade säljaren rätt så ska det även bytas förgasare på de 560 som är ute i skogarna nu!
min åf hade iaf fått in ett gäng nya förgasare nu, som ska ersätta dom gamla..
Någon här som vet mer??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).