Skotare

Officiella SKRYT tråden!

94 inlägg 248400 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

HankTheTank  
#77392 tack tack :) alltid kul å få beröm ;) ja det va fan en bra liknelse det :) huvudsaken är ju att maskin håller ihop och går ihop ekonomiskt. och att man får ut vad skördar skrället hugger ner så man inte hamnar på efterkälken;)

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Skog  
#86953 Ja nog lär man väll hålla me,d, det är väll på årsbasis man lär kolla hur maskin gått.i vinter har de då f-n inte blivit mycke med all denna j-vla snön på virket

Gjorde ett test på 810 fjanten(nu när kran börjat likna nått) förra veckan i första gallring75-100m medelväg 3,5 sortiment skift 7,58min med en tankning .25 lass ca 220m3fub

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87761 En sak är då säker! det är en hel del rent skitsnack i den här tråden! eller ska vi kalla det för ljug! :smile:

fan grabbar...ska ni ljuga så kan ni väl göra det någorlunda trovärdigt!! he he :mrgreen:

INGEN NÄMD.... INGEN GLÖMD

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89104 mesta rekordet på skotare är 400 kubik med 1410A på 8,5 timme. men roligatse är ju o kolla vad man håller för ackord i inkörda pengar per G0 timme =)
Senast redigerad av huggarn82 sön 18 apr 2010, 13:23, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Larssa  
#89112 Håll i er. : :surp:
Ca 15kubik på 8 timmar med yamaha Grizzly. Går att göra mer, men då måste jag ta marklyft träningen på allvar, så inte ryggen rasar.

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Lidéri  
#93872
Huggarn skrev:En sak är då säker! det är en hel del rent skitsnack i den här tråden! eller ska vi kalla det för ljug! :smile:

fan grabbar...ska ni ljuga så kan ni väl göra det någorlunda trovärdigt!! he he :mrgreen:

INGEN NÄMD.... INGEN GLÖMD


Jag kan ju säga att det är en del sanning från vissa håll också, trot eller ej :wink:

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

HankTheTank  
#96400 Nytt person bästa idag med 890in, på 13timmar och 20 minuter skotade jag 839m3 jävligt nära väg och frötall skotning.

medel prodution per timme låg på ca 63 m3/tim

Kranen är ställd efter den gamla 260 boken.

tror ni mig inte så ring till SCA kontoret i Lycksele eller Umeå och fråga efter produktion siffrorna för den 20 juli på Maskin 4897 :-c

Mvh Henrik K

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

foton  
#96402 Varför tror ni att det inte blir mer betalt för skogsarbete?

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

mannen  
#96405 Hej Henrik

Boken som du använder är det möjligen instruktionsboken till 260'n som ligger i biblioteket?

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

HankTheTank  
#96419
mannen skrev:Hej Henrik

Boken som du använder är det möjligen instruktionsboken till 260'n som ligger i biblioteket?


hej hej stämmer bra det finns en sida i den boken där alla tiderna som varje funktion skall ta ändläge till ändläge sen får man justera till start och stopp ramper så det passar sin kör stil :)

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

mrme  
#96420
HankTheTank skrev:Nytt person bästa idag med 890in, på 13timmar och 20 minuter skotade jag 839m3 jävligt nära väg och frötall skotning.

medel prodution per timme låg på ca 63 m3/tim

Kranen är ställd efter den gamla 260 boken.

tror ni mig inte så ring till SCA kontoret i Lycksele eller Umeå och fråga efter produktion siffrorna för den 20 juli på Maskin 4897 :-c

Mvh Henrik K



Grymt producerat :surp: , tur ja inte har dej efter mej då skulle du få ta motorsågen å hjälpa till å hugga :wink:

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96450
HankTheTank skrev:Nytt person bästa idag med 890in, på 13timmar och 20 minuter skotade jag 839m3 jävligt nära väg och frötall skotning.

medel prodution per timme låg på ca 63 m3/tim

Kranen är ställd efter den gamla 260 boken.

tror ni mig inte så ring till SCA kontoret i Lycksele eller Umeå och fråga efter produktion siffrorna för den 20 juli på Maskin 4897 :-c

Mvh Henrik K


Grymt kört! runt 14 kr/fubben, ni kör inte i ångermanland nåt eller?

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

novis??  
#96452 med lite tur kanske SCA bjuder dig på en kola o 13krm3 på års basis :lol:

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

HankTheTank  
#96503 ja kan ju ta å backa upp gårdagens rekord med nästan lika mycket per timme även idag kom upp i 59 m3/tim. men som sagt tror ju inte att ja kommer slå detta nå fler ggr, så optimal körning kommer man nog inte få så många ggr i sitt liv.

vet inte på rak arm vad vi får kr/m3 men så lågt som 14 kr vet jag att det inte är iaf skulle tippa på att det ligger uppåt 30-32 kr/m3 nu när det är nära väg är det längre då blir det ju bättre betalt som sagt.

sen vad man får betalt det är ju upp till entreprenören att förhandla sig till när kontrakten skall skrivas.

OCH SCA är inte dåliga på att betala heller ja tänker inte skriva vad vi fått som mest på vissa trakter men det är inte dåligt, för det har varit 3 siffor/m3 många ggr.

och vi kör åt UMEÅ förvaltning.

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Tjernström  
#107554 Eftersom vi är inne på SCA och officiellt skryt så kan jag stoltsera med en virkespakethantering med truck på 308 st ströade paket och 1869 m3 sågad vara på 10 tim.. :-o

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).