när jag läste i tråden Williamm - Fullsize Pickup by Slurfi
Fortsätter i morgon
/William.
Midnattsmekaniker.
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inWilliamm skrev:Skapar en ny tråd så jag inte besudlar Slurfis tråd om Full Size
anersimyra skrev:”Minipickisar” har en mängd ”tillkortakommanden” varav köregenskaperna på grund av bladfjädrar bak är den mest framträdande..🙃 står man på enbart en liten aning för hårt och överraskas av täta potthål eller en tvättbräda i en skarp kurva så flyter bakvagnen iväg likt Bambi på is..😳 I övrigt kan den stela bakaxeln leda till rent löjligt pinsamma fastkörningar på modeller som saknar diffspärrar..😂
Slurfi skrev:
Håller med om att bakaxeln kan hoppa ganska vilt på guppiga vägar om man har slitna stötdämpare,
det har väl mest att göra med att bakaxeln är en rejält tung manick.
Det har nog inte så mkt att göra med om man har luftfjädring, spiraler eller blad.
På jänkare brukar det ibland vara dubbla eller trippla stötdämpare och det finns
även till Toyota Hilux och liknande, både till framvagn och bakvagn.
Slurfi skrev:
2" för 1300kr, nog kan det väl vara värt att prova?
anersimyra skrev:Min Ranger har ”hoppat som en loppa” sen den var ny..🤠 första gången jag uppmärksammade att Rangern åtminstone olastad är rent farlig var när jag i runt 60 körde in i ett ca hundra meter långt område med täta ”tvättbrädor.” Trots att vägen var spikrak så flöt bakvagnen iväg som om vägen bestått av glansis och det var med jämt skägg jag undvek att hamna i diket.
Slurfi skrev:Det finns ju även Body Lift Kit som ger 40mm ytterligare för kring 5000kr
Då skulle man kanske börja se skillnaden mot original.
Konstigt att det inte finns 6" som till jänkarpickisarna, nog vill väl
folk höja även de små pickisarna?