#698008Hello, i have a old valmet 862K number 6125, had more than 33000 hours, i restore it because i want to work with it,so i am searching a partmanual Since weeks, very hard to find because i didn't suceed.... , it's possible to have some picture? or do you have a pdf? I can pay for it, i have no technicals pictures, it will help me a lot!!! Thank's to answer me!
#700267Hello, thank you for the answer ,i have it but there is not so much picture and only simple pictures ,i need more informations how it's buid and i have to dismantel the front axe and to repair the brakes of the boggy, so i like to find some parts manual or pictures wich are clear ....If you have something i will be very interested...
Kse skrev:Ok, brinner säkringen direkt eller är det när du lägger i en växel? Är det detta kretskort du menar?
image.jpg
Hej, jag vet att detta är ett gammalt inlägg, men finns det någon chans att du fortfarande har elschemat för 862:an eller ännu bättre 862 TD med den 6-cylindriga Volvomotorn?
#879677bonjour, le valmet 862k que je possède est un moteur 4 cylindre valmet 411cs, je viens de refaire toutes les chemises piston, changé le refroidisseur d'huile, la boite clark serie 18000 est une trois vitesse avec inverseur, refaite aussi, j'écris cela car je possède la revue atelier de la boite clark avec la revue pieces détachées , idem pour le moteur...pour le reste juste la revue utilisation du valmet, si quelqu'un a la revue technique, cela m'intéresse beaucoup..., n'hésitez pas à me contacter si besoin...
#879679Verkar inte vara något spam. Översättning via google, som är lite bättre än min franska som inte är så bra på tekniska termer 😥Har bara tre år i grundskolan och ett år i gymnasiet plus >30 års tjänsteresande i Frankrike, där tyvärr all teknisk diskussion förts på engelska :
Hej, Valmet 862K som jag äger är en 4-cylindrig Valmet 411CS-motor, jag har precis gjort om alla kolvfoder, bytt oljekylare, Clark 18000-seriens växellåda är en treväxlad med inverter, omgjord också, jag skriver detta för att jag har verkstadstidningen för Clark-lådan med reservdelstidningen, Samma sak för motorn... För resten bara recensionen Med hjälp av Valmet, om någon har den tekniska recensionen, är jag mycket intresserad..., tveka inte att kontakta mig om det behövs...
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).