Skogsvagn (Huggarvagnar)

Kesla Defence Product Line - ny produktlinje för militärt

2 inlägg 363 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kesla Defence Product Line - ny produktlinje för militärt

Torbjörn Johnsen  
#869372 Finska skogsutrustningstillverkaren Kesla bildar en egen produkavdelning med försvarsprodukter, Kesla Defence Product Line. Det handlar initialt främst om utrustning för minläggning och det är produkter som baseras på Keslas skogssortiment av vagnar och kranar:

KESLA Defence är kopplat till företagets traktorutrustningsverksamhet, eftersom de planerade applikationsområdena är starkt baserade på den tidigare lanserade traktordragna KESLA Kerberos multi-trailer. Huvudapplikationen för Kerberos, som ursprungligen utvecklades med finska försvarsmakten, är effektiv installation av pansarminor i motmobilitetsoperationer. En flotta av Kerberos multifunktionssläp har levererats till det finska försvarsmakten redan 2021–2023.

Läs mer på Keslas sajt här.

TS
FTG Mowi

Re: Kesla Defence Product Line - ny produktlinje för militär

Elmhult  
#869971 Kan tänka mig dom är intresserade av att kunna minera gränsen mot Trollen. Kan man inte sälja skogsmaskiner till dom får man komma på nåt annat. Bra gjort! 👍💪🇫🇮

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).