tor 21 nov 2024, 08:52#862579
Mitt hjulbytes scenario är på pricken likt Jannes med den enda skillnaden att mina knä är slut så de tar säkert närmare 1 minut å bara komma upp å ner från röven per hjul.
Nu formulerade ja mig lite dumt förut så man kan tro att ja alltid lejer bort hjulbyten.
På den tiden ja var resandes så körde ja alltid på friktionsdäck å de blev nya varje höst å vår å då passades de ju på å göras diverse service samtidigt. På den tiden skruvade ja aldrig me bilar.
Nu bytte ja ju strategi för några år sen å håller 3 dåliga bilar på 2 chaufförer istället för 2 "redigare nya" bilar.
Det förutsätter ju (för att funka) att man får skruva en hel del själv å då finns ju tiden för de.
Ja är ju uppväxt under samma förhållande som Isteskog , Jens å förmodligen som Janne.
Ska man göra nåt så är de bästa å göra de själv har ju alltid varit min filosofi.
Senare i livet kom ju ja på att det handlar egentligen om en kompromiss mellan intäkter, utgifter å sparad tid.
Det finns så mycke roliga saker å göra i livet så man måste prioritera stenhårt på vad man vill syssla med.
Sen är de ju så att vad man än väljer å syssla med så finns de ju alltid nåt chitjobb å de får man bara svälja.