svampbob skrev:Det betyder bara att du måste köpa en större traktor 😎
Den repliken är ju användbar i fler situationer, kanske alla.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
#841084Kanonfint väder. Första dagen i vinter då det bar för skotern så jag kunde hugga några "gaddtallar" och köra hem. Strax efter lunch var det dags att ge sig innan det brakade igenom. Fem sågbitar och en hög med ved, sedan ett par timmar på sofflocket.
#841113Ja det gick bra att hugga ikväll. Skotningen får bli om ett par veckor då det har torkat upp. Skotaren står hemma nu och håller vedmaskinen sällskap.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
#866517Här har vi fått åtte cm snö, och det ska visst komma mer i dagarna framöver, och temperaturen ska hålla sig under noll. Bra om vi kunne få lite tjäla. Efter regn och skitväder så länge, så är huggarkängor och utrustning svarta av gytja 🤬
#872108Nu har vi fått meteorologisk vinter även här på västkusten, så vi slipper gå från höst direkt till vår 👍
Möjligen kan det vara lite vitt på gräsmattan på morgonen och man behöver ju fortfarande inte bry sig om att läsa tråden om att köpa begagnad skoter, ett helt meningslöst redskap här nere 😀
th skrev:Nu har vi fått meteorologisk vinter även här på västkusten, så vi slipper gå från höst direkt till vår 👍
Möjligen kan det vara lite vitt på gräsmattan på morgonen och man behöver ju fortfarande inte bry sig om att läsa tråden om att köpa begagnad skoter, ett helt meningslöst redskap här nere 😀
Vänta du bara @th. Ni har väl ungefär samma väder som oss här på solkusten i Norge, Vestfold, och efter veckor med minus och skönt väder, lovar dom nu pluss och regn. Idag var det minus 14,7 på morronen och perfekt skogsväder, men det här blir väl sista dan i himmelen 🥶
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).