Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607316 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vinterrapporten

halvproffs  
#110917 Hej på er! Jag kanske är ute och cyklar som vanligt men jag tycker att vi slår ihop snö och köldrapporten till vinterrapporten :-?
Här snöar det för fullt ca 10 cm idag och -7. Israpport från Rångsta Storsjön; ovanifrån är det 2dm snö, 2cm stöp, 5cm is, 5cm vatten, 23 cm is. Kan det bli sämre?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#110933 Bra initativ! Blir ju enklare på det viset. Förresten så, efter Kärrabols rapport från öster så känns det nästan lite futtigt att fortsätta i snörapporten.

-12 här, småsnöar hela tiden så det bygger på några cm om dan nu. Isande blåst från nånstans mellan ost och nordost, den vinden jag tycker sämst om, från alla andra håll har vi något skydd av skogen, men inte därifrån.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#111089 Sista dygnet har det kommit ca 35cm snö. Mätte med tumstocken på jobbet i morse i Sandviken 38cm plus att det kommit 5cm till under dagen och det fortsätter att snöa. :shock: Hörde på radion att det håller på att bildas ett lågtryck mellan Gävlekusten och Åland som kunde komma in imorron och ge 20cm till 😡 -11 just nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#111114 Det snöar, och det snöar, inte så hårt men med den ihärdiheten dygn efter dygn så lägger det på. Rakade av framför bron när jag kom hem ikväll, vid 11-tiden var jag ut och hämtade ved för morgondagen, då var det bortåt 1 dm där. Temperaturen ligger just nu stadigt runt -15 och så den förb-e östan som pinar på hela tiden.

Nej nu skall jag inte gnälla mer, jag ville ju ha snö så det isolerar mark och husgrund, och det har jag fått. Hurra! Fast östan kunde jag vara utan.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Scoutman  
#111123 Inte långt från metern ännu gissningsvis 80-90 cm men svårt & bedöma då jag bor väldigt öppet & har drivsnö efter senaste veckans kalla blåst. 13 grader kallt. Fryser om händerna när jag skottar så kylningseffekten är hög, ska nog leta efter "varmhandskarna".

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

masterchief  
#111124 -19grader, klart och månsken, ca 50cm snö på backen...

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#111254 Slutat snöa och slutat blåsa :grin:

Istället kom storkylan tillbaks: -26 just nu, - 28 gångna natten. :((

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#111264 -28 här också i morse och när jag kom till jobbet i Sandviken började det snöa :shock: Kom några cm. Hörde på radion när jag åkte hem att på Hornslandet i Hudiksvall får hemtjänsten åka bandvagn. Det är tur att växthuseffekten finns. :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Knegarn  
#111268 på gång här nu oxå, -26 o sjunker! Tar ut jullov NU! skål

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111270 -18,5 mycket för att vara på slätta i Östergötland

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#111289 -24, troligen tangerat bottenrekord denna vinter, prognosen inger inget större hopp.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

masterchief  
#111290 -21 grader nu....

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Elias  
#111292 -19 grader i skellefteå

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#111299 -28 just nu, inte varit över -25 på hela dagen. Var kallt att hugga julgran.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Elias  
#111315 -21 på väg till jobbet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).