sön 17 nov 2024, 09:57#862136
Var skall man börja. Ingenting blir av, små saker gör man för invecklat, så blir det knut, sen går man in, allt förfaller, ingen inspirartion, alls.
Tex, här hemma, tre styken P platser under tak som är ockuperade. Ett garage som har ett bilsläp i, nr två har två halfulla säckar konstgödsel (tot 500kg), nr tre stora skogsvagnen som hadde på sig torra björk slanor. Traktorer har man, kranar har man, trukgaflar, fungerande motorsågar osv.
Igår, lite piss ovanifrån, skurartat. Tog "fel" kran, komatsu hjulastare med ferrari kran och nisula energi grip, veden faller, far snett osv. Kapar dem med en motorsåg, spöregn, fel lider men under tak, di är för grova för att få in i spisen. Ångest och våt. Liksom nää. Jag går in. Frun fik mig gå ut igen. Liksom jeremy klarksson, briljant, ford 6600 framför sirkel klyven, ok gjort. Ja tar skogsvagnen efter komatu hjul lastaren! gjort de förut. Bommen var på golvet,och ferrarin går bakåt med försiktighet. Men ej denne gång "napp" . Där igen en ytters stark vilja bara gå in och låta vara. Stannar och ser. de är ju tre stycken 3meters björk klyvor jag nu tänker flytta med hela vagnen, och dom strätandes till sikrelbocken med nån konstig drive i huvvet fick jag dessa avkapade klyvna under tak, hel otroligt! Vinnare av tre stycken bitar gjorda?? Nu ändå, en tom vagn okuperar ett tak. 6600, kan jag nu ändå ta denne? eller skall jag nu laga mer ved? otrolig knut, igen. Briljanta iden få bilsläpvagnen och stå bredvid komatsun, brett lider där var nu skogsvagnen står, med bommen på golvet.... Men igen, ligger i soffan.....
Vet dessa är ytterst så saker men när nej är nej så är det svårt. Godkänd i adhd pogram, men vägen är lång........