Williamm skrev:Går den varianten av insprutning bättre än vanlig pump eller är det bara dyrare? Man tror ju fortfarande att 1,9tdi är ofelbar och billig.
Tralsmo skrev:Williamm skrev:Går den varianten av insprutning bättre än vanlig pump eller är det bara dyrare? Man tror ju fortfarande att 1,9tdi är ofelbar och billig.
Ja kan bara säga att ja haft 2 passater me 1,9 tdi. En 01 å en 04.
Om de va de insprutet på dom vet ja inte men dom hadde gått 43 + 28000 mil prickfritt (130hk).
Den här har gått 38000mil å ja tror de är 105hk i den.
Ja vet att i min vita transport 2.0tdi 2015 (184 hk) är de pump driven via kamrem.
Edit:
Dom pasaterna gick som en dröm å drack 0,6l mil om man körde som en biltjuv me fullt lass.
Tralsmo skrev:Så här ser de ut på den kriminalblåa.
Bilderna blir ju sisådär i skummet.
De största arbetet är ju å plocka väck allt runtikring för att kunna lyfta ventilkåpan.
Måste skaffa förlängda intolver tills ja sätter ihop de.
Han på verkstan ja brukar anlita sa att de va inte ofta han råkade på detta problemet på den här motortypen men han rådde mig å kolla kablaget ochså.
Sista bilden är ju injektorn på ettans cylinder som krånglar.
Pump å injektor är ju hopabyggt.
Ska kolla på skroten om de går å få fatt där. Meken trodde inte de va omöjligt.
Williamm skrev:Tralsmo skrev:Så här ser de ut på den kriminalblåa.
Bilderna blir ju sisådär i skummet.
De största arbetet är ju å plocka väck allt runtikring för att kunna lyfta ventilkåpan.
Måste skaffa förlängda intolver tills ja sätter ihop de.
Han på verkstan ja brukar anlita sa att de va inte ofta han råkade på detta problemet på den här motortypen men han rådde mig å kolla kablaget ochså.
Sista bilden är ju injektorn på ettans cylinder som krånglar.
Pump å injektor är ju hopabyggt.
Ska kolla på skroten om de går å få fatt där. Meken trodde inte de va omöjligt.
Alltid intressant att se.
Jag tror jag ha hört om någon som fick tag på en för fem tusen till en golf diesel, men det kanske inte är samma.