Skördare

Stor slutaverkare

47 inlägg 18497 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

rocky  
#85145 Söker man dispens så borde man klara Björnen på en dunder men man kan inte ha med en massa extra vikter som tankar mm

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#85234 Man får nog på Björnen, men hur mår traliern efter det? Angående C33 kranen kan man nog inte hitta något sämre skit, klen något så förbannat då är det bättre power i C4an. En här hemma hade en Ergo med C33, han körde väll med den kranen något år sen bytte han bort den. Sen har jag hört på omvägar att Ponsse ska lämna stenåldern och få med snurrhytt. Vet ett företag som ska få en prototyp på snurrhytt har jag hört.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

magnusson5000  
#86043 Logset har ju en fin slutavverkare 10H. Men 941 går ju väldigt fint även i klen skog.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86053 Vi har en ergo 03a och är nöjda med den,hade en HS16 Ergo tidigare. Tycker nästan du ska ha en bomkran ist för vikarmskran(för c33 är väl vikarmskran?)om du ska ha en ponsse. Om du inte ska köra gallring. Vi har haft hn 125 kranar på båda våra och dom har funkat fint,tror man blir snabbare med det i slutavv. med samt smidiga vid flytt och under ledningar.
Vet inte vad deras kran motsvarande hn 125/200 heter idag?

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

mickejmb  
#86166 Eco Log 590 de är grejer de=)

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

GremoNiclas  
#86233
mickejmb skrev:Eco Log 590 de är grejer de=)

Om "Thunborg" bekräftar det så tror ja dig. :D

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#86821 Nej det är nog som Jönsson säger, glidbomskran är nog det bästa på Ponsse maskinerna, vissa gillar dom inte alls men det är helt klart en vanesak. Ja nu heter dom ju C2 ist för HN125 och C4 istället för HN200 ... Sen ska dom väll komma med en C6 till Bear oxå..

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Thunborg  
#86826
GremoNiclas skrev:
mickejmb skrev:Eco Log 590 de är grejer de=)

Om "Thunborg" bekräftar det så tror ja dig. :D



Hm hm ?? :geek: Kan defenetivt bekräfta att 590 D är grejer det, när den går 😡

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86833 men ska ni köra ren slutavverkning och stora hyggen så är det H20:n som gäller.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86862 Alternativen för tillfället är en 590D som ska inspekteras på tisdag och en björn som jag får besked om i veckan.
Rottnes säljare ska ge besked om de har någon demo körd H20 nästa vecka oxå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

masterchief  
#86863 Vad har du för TU Thunborg?
På H8an var vi nede i 74%.
Nu är vi på 84%.
Då med D5 som räknar från det du flyttar maskinen för attt tanka på morgonen... :???:
Räknar G15 när du rullar och inte som brukligt när du producerar.....

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Lill Junior  
#86875 Nej satsa på en H20 om du bara ska köra sluthuggning, är nog få maskiner som tar den.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

sliparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86880
Henrik K skrev:men ska ni köra ren slutavverkning och stora hyggen så är det H20:n som gäller.

Min bror bytte från en 1270d till en H20,enligt han var det det sämsta bytet man kan göra.Han tycker den är svag på drivningen,glapp i hytten,låg markfrigång och skall man backa nerfrån en slänt styper den långa motorhuven i backen.Men smaken är ju olika

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

silverminken  
#86883
sliparn skrev:
Henrik K skrev:men ska ni köra ren slutavverkning och stora hyggen så är det H20:n som gäller.

Min bror bytte från en 1270d till en H20,enligt han var det det sämsta bytet man kan göra.Han tycker den är svag på drivningen,glapp i hytten,låg markfrigång och skall man backa nerfrån en slänt styper den långa motorhuven i backen.Men smaken är ju olika


Sen får man ju byta motor i H20n efter 5000tim om man har otur :???:

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Thunborg  
#86886
masterchief skrev:Vad har du för TU Thunborg?
På H8an var vi nede i 74%.
Nu är vi på 84%.
Då med D5 som räknar från det du flyttar maskinen för attt tanka på morgonen... :???:
Räknar G15 när du rullar och inte som brukligt när du producerar.....



Skulle gissa på 70 % , har ej tittat totalt i dasan , utan bläddra tillbaka i papprena post for post , sen räknas ju tu inte när maskin står på verkstad. som har inträffatt 5 gånger , varav två med lånemaskin ! med vad det innebär med omlärning och om programering!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).