Öppna kategorin

Beskattning av kopruttar

7 inlägg 1072 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Beskattning av kopruttar

Elis76  
#861657 Kornas metanutsläpp verkar diskuteras på FN:s klimatmöte Cop29 i Baku - Majoriteten av Sveriges metanutsläpp kommer från jordbruket, och uppstår framförallt i samband med kornas fodersmältning skriver SVT.

Ni på forumet som har nötboskap, vad är era kommentarer på artiklarna nedan?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-om-metanutslappen-kor-ar-inte-grundproblemet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fodertillsats-minskar-kornas-metanutslapp-vill-hjalpa-till-att-bromsa-utslappen

TS
Elmia

Re: Beskattning av kopruttar

tallen100  
#861662 Var ska all idioti sluta 🫣 🫣

Användarvisningsbild

Arso  
#861681 Om de ska börja beskatta mina belted galloway kor för att dom fiser så registrear jag dom som pandor istället. Det är åndå inga av beslutsfattare och kontrollanter som ser skillnad.

Flyga till Azerbadjan för en lång sandlådedebatt som mynnar ut i en massa löften som sen bryts utan konsekvenser (igen) och sen ha mage att gnälla på kor. Det är bara att lyssna på klotet i P1 för att förstå vad jag menar. Ja, det finns massor att jobba på inom lantbruket (också), men det gäller att börja i rätt ända (haha) och på rätt saker.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861685 Ibland det störigaste som finns är fyllefärjorna som bränner olja fram och tillbaka över Ålands hav utan att gå iland. För att folk ska få supa skallen av sig skattefritt. Sen så ska de dra ner på köttet i restaurangen av klimatskäl. 🤔

isteskog  
#861714 Blir nog annat ljud i skällan den dagen maten tryter! Då kommer det nog att låta varför vi inte har fler kor...... 😉

Användarvisningsbild

halvproffs  
Skogsola skrev:Ibland det störigaste som finns är fyllefärjorna som bränner olja fram och tillbaka över Ålands hav utan att gå iland. För att folk ska få supa skallen av sig skattefritt. Sen så ska de dra ner på köttet i restaurangen av klimatskäl. 🤔

Här håller jag inte med dig Ola om supandet. Jag åker lite då och då. Två ggr i år och det är ytterst sällan jag sett någon som är märkbart berusad.
Jättefin mat av många sorter som är bra tillagade.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861737 Kan jag absolut hålla med om. En sådan festmåltid på torra land är mycket dyrare. Men varför måste det vara så? Det är taxfreeshopen som drar runt det hela. Köpspriten är något billigare än i land och stålarna går till rederiet istället för till statskassan.
Vi är där klimatdebatten alltid hamnar. Beskatta korna, dränk skogsmarken men rör inte min Ålandsbåt eller mina andra nöjen.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).