Föryngring

ÅTERVÄXTKONTROLL???

2 inlägg 891 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

ÅTERVÄXTKONTROLL???

jojo72  
#857896 Vid ett försök att göra en återväxtkontroll (planteringen gjordes april 2023) var jag tvungen att kasta in handduken.

Dels därför att det inte är rationellt /orimligt att leta efter plantor i nästan meterhögt hallonuppslag. Dels därför att det är alltför riskabelt att gå utan att se underlaget.

Frågan uppkommer om man skall behöva anlita en röjare för att kunna göra en återväxtkontroll? När är brunnsröjning ett alternativ? Vad är ekonomiskt försvarbart?
Tack för er erfarenhet!

TS
Arevo

Re: ÅTERVÄXTKONTROLL???

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
jojo72 skrev:Vid ett försök att göra en återväxtkontroll (planteringen gjordes april 2023) var jag tvungen att kasta in handduken.

Dels därför att det inte är rationellt /orimligt att leta efter plantor i nästan meterhögt hallonuppslag. Dels därför att det är alltför riskabelt att gå utan att se underlaget.

Frågan uppkommer om man skall behöva anlita en röjare för att kunna göra en återväxtkontroll? När är brunnsröjning ett alternativ? Vad är ekonomiskt försvarbart?
Tack för er erfarenhet!

Gör det tidig vår när snön gått av och innan det börjar växa.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).