jannee skrev:En smet av kalk fungerar också bra, går fort om man nyttjar en gummihandske och bara drar runt toppskottet.
Visserligen dyrare än tejp men undan går det.
jannee skrev:Hinner bara smeten torka ordentligt sitter det kvar länge.
Något att göra när invintningen har ägt rum.
Om det fungerar idag låter jag vara osagt, många ggr är det tillfälligheter som avgör, kanske inte fått några skador utan behandling.
Rookien skrev:Kört bara devita iår. Spätt lite extra och det har funkat bra i sprutan. Dock har 2 sprutor gått åt skogen. En ny fick jag på garanti. Den funkade klockrent flera tankar men rätt var det var så byggde den inget tryck men pumpen gick och det lät som vanligt. Samma symtom på båda sprutorna som gick sönder. Första hade garantin gått ut på men fick bra pris på en till. Som då gick sönder med. Kan inte uttala mig dock om det är preparatet som förstört sprutorna eller om det bara är otur. Ifjol hade jag lite problem med devita o stopp i munstycket men det har inte hänt i år.
Rookien skrev:Det är Genzo ryggspruta. När man läser på skogmas beskrivning av Devita står det ioförsig att man inte ska använd eldriven ryggspruta men jag var i kontakt med Interagro (tillverkaren) men dom hade inte hört nått om att det skulle vara problem att använda preparatet i eldriven spruta.