Arbetskläder för skogen

Mobil med ut i skogen?

22 inlägg 6542 visningar 12 följer Svara, dela mm...   

Re: Mobil med ut i skogen?

Ent  
#855632 Sånt här kanske, hänga kring halsen?
https://www.biltema.se/bat/vattensport/ ... 2000052508

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#855666 I en fryspåse I bröstfickan har jag min mobil. Då skyddas den mot fukt. 😀

Användarvisningsbild

anersimyra  
#855756 På timbermenbrallorna från Skogma finns en stor benficka där den största iPhonena får bra plats.

Ent  
#855760 Men så var det ju det där med det vanligaste stället att såga sig på... är tydligen utsidan på vänster lår. Det borde finnas en platt metallhylsa med mjukt foder att stoppa ner i den vänstra benfickan. Då skulle både låret och telefonen vara skyddade mot sågning.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Ent skrev:Men så var det ju det där med det vanligaste stället att såga sig på... är tydligen utsidan på vänster lår. Det borde finnas en platt metallhylsa med mjukt foder att stoppa ner i den vänstra benfickan. Då skulle både låret och telefonen vara skyddade mot sågning.

Fickan på timbermenbrallorna har två fack. I det yttre förvarar man lämpligen ett tryckförband som då skyddar luren..🙂

Ent  
#855777 Bara utsidan av fickan har sågskydd, annars är det dubbel-trubbel om både förbandet och telefonen blir sågade. Men, jag brukade också köra första förbandet och telefonen i vänstra benfickan men telefonerna är numera i största laget, åtminstone på Pfanner Gladiator. Dock hävdade de att på de nyaste modellerna är benfickan större?

Användarvisningsbild

Williamm  
Ent skrev:Bara utsidan av fickan har sågskydd, annars är det dubbel-trubbel om både förbandet och telefonen blir sågade. Men, jag brukade också köra första förbandet och telefonen i vänstra benfickan men telefonerna är numera i största laget, åtminstone på Pfanner Gladiator. Dock hävdade de att på de nyaste modellerna är benfickan större?

Jag har ganska nya Pfanner gladiator köpta i vintras.
De får plats med förband och telefån. Numera samsung s10 förut stora iphone 6.
Jag vet att det inte är bästa stället, men byxorna är alltid på, jackan blir ofta kvar i en hytt eller på en stubbe.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).