Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

14132 inlägg 877046 visningar 90 följer Svara, dela mm...   

Re: Elen blir nästan gratis

tallen100  
#855662 kanske varit med redan, men repriser i tråden är ju inget ovanligt.

https://youtu.be/YSrWPnN7oAc?si=NGii7y3wZo3v6uD1

Elmia

Tor R  
tallen100 skrev:kanske varit med redan, men repriser i tråden är ju inget ovanligt.

https://youtu.be/YSrWPnN7oAc?si=NGii7y3wZo3v6uD1
En länk med bra innehåll kan aldrig delas tillräckligt ofta.

Tor R  
Alvarsson skrev:Precis, upp till nittiosextusen människor står det i artikeln.
Två eller tre LED-lampor per person räcker för detta, säkert tillräckligt bra för dig.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Tor R skrev:
Alvarsson skrev:Precis, upp till nittiosextusen människor står det i artikeln.
Två eller tre LED-lampor per person räcker för detta, säkert tillräckligt bra för dig.

I framtiden kommer 70% av befolkningen att få nöja sig med ett par LED-lampor. Källa: IEA.

Alvarsson  
#855697 Varför ljuger du?

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Varför ljuger du?

Använder samma källa som dig, menar du att din referens är felaktig?

Alvarsson  
#855699 Nej, och det förstår alla utom du att inte IEA har påstått. Men du har chansen länka!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Nej, och det förstår alla utom du att inte IEA har påstått. Men du har chansen länka!

Men nu har du i inlägg efter inlägg hävdat att IEA deklarerat att i framtiden kommer 70% av energibehovet att bestå av slumpkraft. Menar du att så inte är fallet?

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:Nej, och det förstår alla utom du att inte IEA har påstått. Men du har chansen länka!

Det är kanske så enkelt att IEA är precis lika dåliga som du på enkel matematik.
Att komma med ett så korkat påstående som att en person klarar sig med 60 watt och sedan tro att ingen ska syna ens påstående.

Alvarsson  
#855703 Sämst på matematik är du i vanlig ordning. Men det blir så när man TROR sig veta bättre än ALLA andra. Försök att va seriös.

Alvarsson  
Rotvältaren skrev:

Men nu har du i inlägg efter inlägg hävdat att IEA deklarerat att i framtiden kommer 70% av energibehovet att bestå av slumpkraft. Menar du att så inte är fallet?

Det var som jag visste du ljuger!

Användarvisningsbild

svampbob  
Alvarsson skrev:Sämst på matematik är du i vanlig ordning. Men det blir så när man TROR sig veta bättre än ALLA andra. Försök att va seriös.

Men visa då att du kan räkna lite enkel matematik och bevisa att jag har räknat fel.

Alvarsson  
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Sämst på matematik är du i vanlig ordning. Men det blir så när man TROR sig veta bättre än ALLA andra. Försök att va seriös.

Men visa då att du kan räkna lite enkel matematik och bevisa att jag har räknat fel.

Ur artikeln, Med en årlig beräknad produktion på åttio miljoner kilowattimmar.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:
Rotvältaren skrev:

Det var som jag visste du ljuger!

Så du har inte hävdat att IEA deklarerat att 70% av framtidens elproduktion kommer att bestå av slumpkraft? Så vem ljuger egentligen?

Alvarsson  
#855712 Det är du som ljuger som hävdar att 70% av befolkningen skall nöja sig med två ledlampor och sedan har det dåliga omdömet att hänvisa till IEA som källa. Men inget nytt hittepå är det som du producerar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).