Bioenergi

Elbilarna förfall

2219 inlägg 135177 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#854924 Knappast revolution, snarare en storm i ett vattenglas då.

Alvarsson  
#854927 Alla ser inte de stora möjligheterna så har det varit i all tid

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#854931 Statligt miljardregn för batteritillverkning i Japan

https://elbilen.se/nyheter/statligt-mil ... g-i-japan/

aho  
Alvarsson skrev:Jo men nu är ju inte detta första studien som visar på att människor dör i förtid av det fossila bränslet. Det som stack ut i denna studien var der höga talet på 9 miljoner människor som dör en för tidig död varje år. De flesta förstår att det inte är en exakt siffra men studiens sannolika resultat var detta..

Ja, de allra flesta här har förstått att nio miljoner inte är en exakt siffra och det handlar utan tvekan om miljoner.
Parallellt med att vi har bränt detta fossila bränsle så har detta hänt:

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Alvarsson skrev:Alla ser inte de stora möjligheterna så har det varit i all tid

Varför lever du? Hur mycket beror det på olja att du lever? När hade du frusit och svultit ihjäl utan olja? Varför resonerar och beter du dig som en obildbar idiot?

Robur Clivus  
th skrev:
Ove Lindberg skrev:Hejsvej. Hur då?

Enligt länken till Energinyheter.se som Alvarsson delade:
"Effekten av partikelföroreningar ackumuleras under livets gång, med tilltagande hälsoeffekter som till slut kan ge sig till känna i form av bland annat ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och luftvägssjukdomar"

Japp, nu börjar vetenskapen segra, då går vi över på en matteuppgift 1A, hur många människor kommer Sossarna och de gröna i Tyskland hunnit ha ihjäl på de: "godas altare" pga kärnkraftsnedläggningen, innan en folkstorm bildas (De hann ju stressa fram en sprängning av kyltornen på rysk beordnand!) Vi kan ha bingo var Olof Scholz kommer förlägga sitt örnäste 2.0? Jag tror östra delarna är stängt med tanke på opinion, möjligtvis i Berlin under kloaksystemet kan vara en öppen möjlighet när folket förstår!

aho  
Alvarsson skrev:Kommer att revolutionera elmarknaden
https://elbilen.se/nyheter/volvo-lovar- ... edan-i-ar/

Ska bli mycket intressant att följa. Är V2G elnätets "Smartphone"eller är det en bakmaskin?

Robur Clivus  
bengt.a skrev:

Varför lever du? Hur mycket beror det på olja att du lever? När hade du frusit och svultit ihjäl utan olja? Varför resonerar och beter du dig som en obildbar idiot?

"Fossil fuels" är anledningen till en 9-10 miljarders värld av människor! Min personliga åsikt är att vi kommer ha väldigt svårt att stanna här, oavsett teknologie, frågan är hur vi ska gå frå 9 till 1-3 miljarder på 100 år? Hur många har sett demografidiagram på allt från Europa, USA till Kina i närtid? Ni vet diskussionerna med chef när man sätter av lite extra till tjänstepension och man känner man tryggar framtiden, vakna upp!

Användarvisningsbild

Robur Clivus skrev:
bengt.a skrev:

"Fossil fuels" är anledningen till en 9-10 miljarders värld av människor! Min personliga åsikt är att vi kommer ha väldigt svårt att stanna här, oavsett teknologie, frågan är hur vi ska gå frå 9 till 1-3 miljarder på 100 år? Hur många har sett demografidiagram på allt från Europa, USA till Kina i närtid? Ni vet diskussionerna med chef när man sätter av lite extra till tjänstepension och man känner man tryggar framtiden, vakna upp!

Du verkar ju ha kunskap som en lågbegåvad anhängare av nazistpartiet SD.

Robur Clivus  
bengt.a skrev:
Robur Clivus skrev:
bengt.a skrev:

Du verkar ju ha kunskap som en lågbegåvad anhängare av nazistpartiet SD.

Den sista meningen förstod jag inte riktigt, kan du precisera frågan så ska jag försöka förklara hur jag tänker?

Alvarsson  
bengt.a skrev:

Är du helt impotent att föra en saklig debatt?

Alvarsson  
#854990 Lego belönar anställda som kör elbil!
https://alltomelbil.se/lego-belonar-ans ... kor-elbil/

Användarvisningsbild

Persö  
bengt.a skrev:

Kul resonemang 😀
Varför jagar du inte med pil och båge, eller flintyxa och bor i en grotta i skogen med i bästa fall öppen eld? Det var ju skälen till att vi överlevde en gång i tiden. Alltså missuppfatta mig rätt, alla har rätt till sin åsikt. Att titta på historisk nytta av olja för att försvara den för framtida bruk känns rätt klent resonerat tycker jag.

Användarvisningsbild

Persö skrev:
bengt.a skrev:

Kul resonemang 😀
Varför jagar du inte med pil och båge, eller flintyxa och bor i en grotta i skogen med i bästa fall öppen eld? Det var ju skälen till att vi överlevde en gång i tiden. Alltså missuppfatta mig rätt, alla har rätt till sin åsikt. Att titta på historisk nytta av olja för att försvara den för framtida bruk känns rätt klent resonerat tycker jag.

Är bara realist. Batteriframställning är allt annat än hallonsaft.

Användarvisningsbild

Persö  
bengt.a skrev:Är bara realist. Batteriframställning är allt annat än hallonsaft.

Nu tog jag inte upp diskussionen om batteriframställning alls i min kommentar. Jag reagerade mest över din jämförelse med hur viktig oljan varit historiskt och därför kommer att vara framöver. Det tycker jag är ett svagt resonemang. Även olja och hantering av denna är, tro mig, allt annat än hallonsaft. Men som sagt, alla får tro vad de vill. Det tråkiga är att många som inte tror på nya tekniker ofta använder argumentet att de är realister, som om de då fastslagit en objektiv sanning. Så är det så klart inte, utan det är uttryck för en åsikt och inget annat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).