Tänkte att det nog är lika bra att starta en egen tråd för mitt mest skogsrelaterade bilprojekt.
Vanlig kombi är lite för trång för allt jag vill ha med mig och jag har inte hittat någon ok pickup till vettigt pris, och jag vill helst ha en Amarok så det är nog lika bra att spara tills jag får råd med det.
Så jag har spanat efter något som duger tills vidare och inte är för dyrt, max 30tkr typ.
Nu dök det upp en Iveco Daily 35C13 Skåpbil För 8tkr
Dubbla hjul bak vilket jag tycker är riktigt cool, 2,8l 6vexlad manuell diesel. Gott om plats, får dra tungt med rätt kort, verkstadsinredd, duger helt klart tills vidare. Faktiskt bättre än jag hade hoppats på.
Några småfix och service samt lite rost i hjulhusen bak är den enda som är fel.
Det är en gotlandsbil så den har ingen rost under men skåpen ha rostat inifrån efter som det ligger plyfa på golvet som samlat jord och fukt under och runt kanterna.
Nu har jag tagit ur plyfan och inredningen. Det är mer rost än jag trodde. Jag tror inte det är något jag bör ge mig på att fixa självt så det blir nog att lämna in till någon verkstad.
Vad tror ni, går det att fixa? Jag har inte haft med rost att göra förut så jag vet inte riktigt, men jag tycker det ser ut att vara reparerbart men nog en del dyrare än jag hoppats.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto