Bioenergi

Elbilarna förfall

2220 inlägg 135265 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
Tor R skrev:
Rotvältaren skrev:Så är det snart dags igen, vi kommer nu att bli tvångsmatade med inlägg efter inlägg om subventioner till det fossila bränslet. Elbilars miljöpåverkan ska man helst hålla tyst om.
Jag skulle vilja se en detaljerad beskrivning av vilka och mängden material som används för att producera en fossilbil kontra en elbil.

Och om någon av dem lägger beslag på material som andra industrier inte kan få tag på.

PS, forumet är mycket bättre att läsa efter att jag blockerat en person 👍

Det har skrivits 100-tals inlägg nu om det fossila bränslets subventioner och skadeverkningar och det är precis samma drapa med samma felaktigheter som upprepas om och om igen. Och dessa inlägg skrivs ofta som replik till inlägg som är kritiska till "den gröna omställningen".

Skriver man ett inlägg om batteritillverkare som fått tillstånd att släppa ut 900 ton metylenklorid eller tetrakloretylen tar det hus i helvetet och det skall skrivas dussintals raljerande inlägg om fossila bränslets skadeverkningar.

Skriver man ett inlägg och länkar till en artikel som handlar om att tyska köpare är tveksamma till elbilar skrivs det dussintals inlägg om att det som står i artikeln inte stämmer eftersom det är de "fabulösa subventionerna till det fossila bränslet" som konkurrerar ut elbilarna i Tyskalnd och det oaktat att det är kol och naturgas som tyskarna subventionerar.

Skriver man och länkar till vilka subventioner som betalas ut i Europa och USA till elbilar och laddutrustning så är det "hittepå" eller så går whataboutismen full in och så ska de följande 20 inläggen handla om subventioner till det fossila bränslet.

Precis allt ska handla om det fossila bränslet, när det gäller elbilar finns det inget att kritiskt att påtala så scrolla bara vidare!

hfab  
tallen100 skrev:Klicka på namnet/profilen på den du nu har i åtanke, (undrar vem det kan vara 🤭 )och klicka sen på "markera som ovän" 👍

Menar du såhär?

Alvarsson  
Rotvältaren skrev:
Tor R skrev:
Rotvältaren skrev:Så är det snart dags igen, vi kommer nu att bli tvångsmatade med inlägg efter inlägg om subventioner till det fossila bränslet. Elbilars miljöpåverkan ska man helst hålla tyst om.
Jag skulle vilja se en detaljerad beskrivning av vilka och mängden material som används för att producera en fossilbil kontra en elbil.

Och om någon av dem lägger beslag på material som andra industrier inte kan få tag på.

PS, forumet är mycket bättre att läsa efter att jag blockerat en person 👍

Det har skrivits 100-tals inlägg nu om det fossila bränslets subventioner och skadeverkningar och det är precis samma drapa med samma felaktigheter som upprepas om och om igen. Och dessa inlägg skrivs ofta som replik till inlägg som är kritiska till "den gröna omställningen".

Skriver man ett inlägg om batteritillverkare som fått tillstånd att släppa ut 900 ton metylenklorid eller tetrakloretylen tar det hus i helvetet och det skall skrivas dussintals raljerande inlägg om fossila bränslets skadeverkningar.

Skriver man ett inlägg och länkar till en artikel som handlar om att tyska köpare är tveksamma till elbilar skrivs det dussintals inlägg om att det som står i artikeln inte stämmer eftersom det är de "fabulösa subventionerna till det fossila bränslet" som konkurrerar ut elbilarna i Tyskalnd och det oaktat att det är kol och naturgas som tyskarna subventionerar.

Skriver man och länkar till vilka subventioner som betalas ut i Europa och USA till elbilar och laddutrustning så är det "hittepå" eller så går whataboutismen full in och så ska de följande 20 inläggen handla om subventioner till det fossila bränslet.

Precis allt ska handla om det fossila bränslet, när det gäller elbilar finns det inget att kritiskt att påtala så scrolla bara vidare!

Jag lyfter fram sanningen om det fossila bränslet. Det subventioneras med 73000 miljarder varje år, källa IMF. Det förorsakar att 9 miljoner dör en för tidig död varje år. Källa Stanford University Det fossila bränslet förstör jordens klimat. Källa IPCC.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#853777 Och så var vi där igen. Det betalas inte ut några 73000 miljarder och flertalet av de miljoner som dör är av skadeverkningarna av att tillaga mat över öppen eld.

Alvarsson  
#853779 Framgår klart och tydligt vilka mina källor är.
Senast redigerad av Alvarsson mån 26 aug 2024, 19:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Framgår klart och tydligt vilka mina källor år.

Framgår klart och tydligt att dina inlägg har det primära syftet att påföra tankeförbud mot allt som inte passar ditt narrativ.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#853781 Hur många sådana fabriker ska byggas i Europa och hur många ton metylenklorid per år kommer de att släppa ut?

https://carup.se/batterijatte-far-slapp ... i-sverige/

Alvarsson  
#853783 Vad du tycker är mindre intressant. Det intressanta är det fossila bränslets skadeverkningar. Där har jag tre mycket tillförlitliga källor.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Vad du tycker är mindre intressant. Det intressanta är det fossila bränslets skadeverkningar. Där har jag tre mycket tillförlitliga källor.

Om det är mindre intressant, varför hugger du med faslka tillmälen och invektiv efter i stort sett varenda inlägg jag skriver? Varför måste varenda inlägg jag skriver tillrättaläggas med dina ständiga drapor om fossila bränslen. Du borde prata med någon om ditt fossilbränslekomplex.

Alvarsson  
#853787 Jag hänvisar till källorna IMF, Stanford University och IPCC. Vilka källor du har är mera oklart. Kanske just därför!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#853793 Ja oavsett vad saken gäller och vilka inlägg som skrivs så kommer det för din del att alltid handla om subventioner till det fossila bränslet. Men hur tyskarnas subventioner till kol och naturgas har konkurrerat ut den tyska elbilsmarknaden lär vi väl aldrig få svar på.

Alvarsson  
#853796 inte så konstigt att det handlar om det fossila bränslet, det är ju det som orsakar klimatförändringarna. Då blir det helt centralt att diskutera dessa fabulösa subventioner som kraftigt försvårar övergången till de betydligt renare elbilarna.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#853800 Ja gud förbjude att det diskuteras så triviala saker som utsläpp av 900 ton metylenklorid som orsakar cancer, fosterskador, missfall, demens och nervskador. Någon elbilsfantast kan ju bli kränkt och så kan vi ju inte ha det!

Tor R  
tallen100 skrev:
Orsa skrev:Hur blockerar man?

Klicka på namnet/profilen på den du nu har i åtanke, (undrar vem det kan vara 🤭 )och klicka sen på "markera som ovän" 👍
hfab skrev:
tallen100 skrev:Klicka på namnet/profilen på den du nu har i åtanke, (undrar vem det kan vara 🤭 )och klicka sen på "markera som ovän" 👍

Menar du såhär?
Orsa skrev:Hur blockerar man?
Helt rätt, och det rekommenderas varmt.
I trådarna står det att Alvarsson har skrivit något, men texten är borta, så jag slipper läsa hans dagliga rabblande.

Alvarsson  
#853829 Elbil som rullat 69200 mil behöver inget dyrt batteribyte, det repareras.
https://alltomelbil.se/elbil-som-rullat ... repareras/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).