Robur Clivus skrev:Nu tar vi några exempel från verkligheten som garanterat SVT inte kommer rapportera, så detta är en tråd i sann ”Spiksoppakockarna” - anda!
"Kräver eldupphör på svenska – men uppmanar till fortsatt krig på arabiska
24 juli 2024 06:00
Tusentals demonstrerar regelbundet på Malmös gator, med krav om eldupphör i Gaza och med kritik mot Israel.
Men Sydsvenskans granskning visar att tonen hårdnar när ledande röster talar på arabiska, med uppmaningar till terrorstöd och fortsatt krig. Arrangörerna tar avstånd, men betonar att det är svårt att stoppa någon som dyker upp med en egen megafon." https://www.sydsvenskan.se/2024-07-24/k ... -arabiska/
Merparten av Gazas befolkning, nästan 90% stöder Hamas barbariska slakt https://apnews.com/article/israel-hamas ... 3844bc4514 Hur får man till en tvåstatslösning där ena parten vill utplåna den andra likt Hitler?
Just det, den reporter som granskade demonstranternas skilda meningar mellan arabiska och svenska, utsattes för en mobb på 50 personer i sitt hem : https://x.com/inashmdn/status/1816555302067613759
Oj vad jag ser fram emot hur SVT ska skildra detta hatdåd mot en järv jounalist som försöker granska de "Svenska" -iranstödda proteströrelserna för Gaza. Detta kan vara ett av de grövre övertrampen mot god journalistik ed vi sett i Sverige, borde snurra i nyheterna 24/7 så folk förstår.
Men gissar att SVT avvaktar utlåtande från Hamaskontrollerade Hälsoministeriet, vi får deras omdömen utkablade varje SVT sändning, tips frpn coachen, gå och läs fredriks första inlägg i denna tråd, så kan alla dra sin egen slutsats! Han har fyra punkter, SVT failar på alla!
Robur Clivus skrev:Kanske årets viktigaste: https://kvartal.se/artiklar/upploppen-i ... lt-haveri/
Är den bakom betalvägg så betala, förmodligen enda svenska media som försöker vara neutrala journalister! Avhoppare från STASI!
Har funderar mycket på SVT och SR, hur de kan vara så medvetet fel på så många händelser, i dagens informationsvärld där det genomskådas på tio minuter, när man pratar med äldre bildade personer förstår man mer, de hade ju monopol på nyhetsflöde efter andra världskriget fram till Stenbeck, det förklarar det mesta, de lever kvar i denna värld, trots att mottagarna bildar sig en egen uppfattning. En puck jag inte kan släppa, hur högt välstånd kunde vi haft i Sverige utan SR och SVT, skulle vi kunna matchat Schweiz?
Robur Clivus skrev:En enkel övning, de flesta födda efter Stenbecksrevolutionen har ganska bra nyhetsvärdering. Jag funderar mest på vilka SVT och SR försöker påverka, alla pålästa rår de inte på, men intressant om ni frågar era föräldrar, ser de på SVT, lyssnar SR, tycker de att det är opartiskt? Alla yngre skrattar åt pravda, trots det fortsätter de med sjukt vinklade repotage, jag har så svårt att se vilken målgrupp de riktat in sig på som köper det?
Robur Clivus skrev:En enkel övning, de flesta födda efter Stenbecksrevolutionen har ganska bra nyhetsvärdering. Jag funderar mest på vilka SVT och SR försöker påverka, alla pålästa rår de inte på, men intressant om ni frågar era föräldrar, ser de på SVT, lyssnar SR, tycker de att det är opartiskt? Alla yngre skrattar åt pravda, trots det fortsätter de med sjukt vinklade repotage, jag har så svårt att se vilken målgrupp de riktat in sig på som köper det?
svampbob skrev:Robur Clivus skrev:En enkel övning, de flesta födda efter Stenbecksrevolutionen har ganska bra nyhetsvärdering. Jag funderar mest på vilka SVT och SR försöker påverka, alla pålästa rår de inte på, men intressant om ni frågar era föräldrar, ser de på SVT, lyssnar SR, tycker de att det är opartiskt? Alla yngre skrattar åt pravda, trots det fortsätter de med sjukt vinklade repotage, jag har så svårt att se vilken målgrupp de riktat in sig på som köper det?
Var försvann den uppdaterade listan som fanns här igår?
skogshare skrev:Hur ska framför allt dagens nätgeneration kunna bilda sig en korrekt verklighetsuppfattning, när mäktiga opinionsbildare som Elon Musk genom X och Donald Trump är bästa "dragloken" och förutsättningar i Väst för förödande desinformation, konspirationsteorier och hatspridning?
svampbob skrev:Jag misstänker att det inlägget kom sig av att SVT nu ger en fascist antisemit som Stina Wollter en plattform för att sprida konspirationsteorier ifrån.
Jag stödjer yttrandefrihet till sin spets så jag är emot att censurera henne.
Hodal skrev:svampbob skrev:Jag misstänker att det inlägget kom sig av att SVT nu ger en fascist antisemit som Stina Wollter en plattform för att sprida konspirationsteorier ifrån.
Jag stödjer yttrandefrihet till sin spets så jag är emot att censurera henne.
Vi som kompromisslöst är för yttrandefrihet är en avvikande grupp människor.
Alla svarar ja på frågan om de är för yttrandefrihet, men när man sen frågar om nazister eller invandringsfientliga marxister ska få yttra sig blir svaret oftast nej, eftersom de grupperna anses hota yttrandefriheten. Yttrandefriheten ska enbart vara frihet att yttra rätt åsikter, tydligen.
Enligt min mening är dock inte inskränkning av yttrandefriheten rätt sätt att skydda den.