Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

12844 inlägg 716717 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#851080 Och boksluten blir därefter.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#851091 Just nu -39 öre(kwh.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#851093
Alvarsson skrev:Just nu -39 öre(kwh.


Ja 2023 gick Markbygden med 1,8 miljarder i förlust och det här året kommer att bli värre då det är slumpkraften som drabbas av de negativa elpriserna och inte heller kan tjäna pengar när elpriset är riktigt högt.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#851094 Ja det är synd om den Kinesiska staten.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#851116 Kina har en folkmängd på ca 1,4 miljarder.
Hur många av dessa som arbetar och betalar in skatt låter jag vara osagt men kinesiska staten har råd med att göra några dåliga affärer, gör desto bättre affärer bl.a. i Afrika.
Dessutom säljer de massor av skit utomlands, prylar som vi först tycker är billiga och bra men som snabbt bruka visa sig endast vara rent skräp = enormt dålig kvalitet.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#851118 Att det är synd om kinesiska staten är ju bara rent dravel. När man inte kan mjölka räntevinster ur dotterbolagen längre tar CCP springnota och "någon annan" får ta smällen.
https://www.affarsvarlden.se/kronika/vi ... rte-petter

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#851120 Kommer att bli intressant att höra vad Alvarsson anser om det Rotvältaren hänvisar till 😀

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Tor R  
#851122
jannee skrev:Kommer att bli intressant att höra vad Alvarsson anser om det Rotvältaren hänvisar till 😀
Bli inte förvånad om han använder blockbokstäver.
Även vi norrmän kan höra Alvarssons högljudda babygråt, jag fruktar att östlänningarna kommer att flytta söderut om bruset fortsätter.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#851123
jannee skrev:Kommer att bli intressant att höra vad Alvarsson anser om det Rotvältaren hänvisar till 😀


Har redogjort för hur det fungerar med utländska bolag och räntevinster ett antal gånger.
Lögner och hittepå har varit den omedelbara reaktionen.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#851124
Alvarsson skrev:Ja det är synd om den Kinesiska staten.


Som vanligt är du inte med i matchen och inläst utan kommer med svammel.

Markbygden har försökt få rekonstruktion i ca ett års tid men det Svenska Skatteverket vill inte låta dom få det utan hävdar att Kinesiska staten ska betala sina skulder och att en stat inte kan hävda konkurs.

Så du hävdar att det är synd om Kinesiska staten då Svenska staten inte godkänner deras försök till springnota?

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#851140 Ja, ironi var inget för herrarna, får skriva ut det med stora blockbokstäver nästa gång, så herrarna förstår!

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

gurka  
#851146
Alvarsson skrev:Ja, ironi var inget för herrarna, får skriva ut det med stora blockbokstäver nästa gång, så herrarna förstår!



Alvarsson skrev:
Ja det är synd om den Kinesiska staten.


Jag har inte förstått ironin.
Menar du att:

1 Kina tycker om att förlora pengar?
2 Kina har en plan där förlusterna betalas av någon annan?
3 Kinas vindkraftverk i Sverige har något annat syfte än att vara en lönsam investering?

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#851148
gurka skrev:
Alvarsson skrev:Ja, ironi var inget för herrarna, får skriva ut det med stora blockbokstäver nästa gång, så herrarna förstår!



Alvarsson skrev:
Ja det är synd om den Kinesiska staten.


Jag har inte förstått ironin.
Menar du att:

1 Kina tycker om att förlora pengar?
2 Kina har en plan där förlusterna betalas av någon annan?
3 Kinas vindkraftverk i Sverige har något annat syfte än att vara en lönsam investering?


Jag skulle bli väldigt förvånad om du får ett svar på den frågan. Han har ännu en gång målat in sig i ett hörn med sitt svammel och sina lögner.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#851149
gurka skrev:
Alvarsson skrev:Ja, ironi var inget för herrarna, får skriva ut det med stora blockbokstäver nästa gång, så herrarna förstår!



Alvarsson skrev:
Ja det är synd om den Kinesiska staten.


Jag har inte förstått ironin.
Menar du att:

1 Kina tycker om att förlora pengar?
2 Kina har en plan där förlusterna betalas av någon annan?
3 Kinas vindkraftverk i Sverige har något annat syfte än att vara en lönsam investering?


Jag tycker inte ett dugg synd om den Kinesiska staten, när man skriver på ett idiotiskt PPA avtal. Däremot verkar det som om vissa andra signaturer har stort medlidande med den Kinesiska staten eftersom de har gjort usla affärer inom vindkraftsområdet. Utifrån detta den ironiska. kommentaren.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#851151
svampbob skrev:
gurka skrev:
Alvarsson skrev:Ja, ironi var inget för herrarna, får skriva ut det med stora blockbokstäver nästa gång, så herrarna förstår!



Alvarsson skrev:
Ja det är synd om den Kinesiska staten.


Jag har inte förstått ironin.
Menar du att:

1 Kina tycker om att förlora pengar?
2 Kina har en plan där förlusterna betalas av någon annan?
3 Kinas vindkraftverk i Sverige har något annat syfte än att vara en lönsam investering?


Jag skulle bli väldigt förvånad om du får ett svar på den frågan. Han har ännu en gång målat in sig i ett hörn med sitt svammel och sina lögner.


Tänk du som varit så länge på Forumet och fortfarande inte kan Forumets regler!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).