Alvarsson skrev:Jag glömmer inte alls, men det är du som helt felaktigt påstår att jag inte definierar kol och fotogen som fossila bränslen. Men du besitter den förmågan att nästan jämt dra fel slutsatser.
Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
Tor R skrev:Hmmm, så du försöker säga att det är liten mening med Indiens kortsiktiga mål att få in gaseldstäder i indiska hem?Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
PS, Harvard med flera gör rapporter till IEA och IMF. Ingen har nödvändigtvis 100% samma innehåll eller slutsats.
Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
Alvarsson skrev:Mycket glädjande att vi alla är mycket engagerade i att det fossila eländet dödar så många barn och övriga människor varje år. Ju mer fokus vi kan skapa på detta enorma folkhälsoproblem desto bättre. Så HEJA PÅ!
Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
Bra att du äntligen inser att det är IMF som inkluderar de miljoner som avlider av skadeverkningarna av matlagning med de miljoner som avlider av föroreningar orsakade av fossila bränslen. Men bättre sent än aldrig.
Alvarsson skrev:Tor R skrev:Hmmm, så du försöker säga att det är liten mening med Indiens kortsiktiga mål att få in gaseldstäder i indiska hem?Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
PS, Harvard med flera gör rapporter till IEA och IMF. Ingen har nödvändigtvis 100% samma innehåll eller slutsats.
Jag pratar för mig och du för dig. Enklare så!
Alvarsson skrev:Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
Bra att du äntligen inser att det är IMF som inkluderar de miljoner som avlider av skadeverkningarna av matlagning med de miljoner som avlider av föroreningar orsakade av fossila bränslen. Men bättre sent än aldrig.
Ja det va en intellektuell kullerbytta i den högre skolan. Men som jag skrev du har förmågan.
Alvarsson skrev:Precis och Harvards rapport ligger huvuddelen på östra Nordamerika och Europa och sydostasien. Så att östra Nordamerika och Europa skulle ha stora problem med att laga mat över öppen eld och därtill luftföroreningar faller på sin egen orimlighet.
Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Jo men erat påstående att 4,5 miljoner människor dör varje år för att de lagar mat över öppen eld driven av det fossila bränslet är helt fel. Finns inget sådant påstående i någon av er delade rapporter. Sedan är inte Afrika ens nämnts som problemområde i Harvards rapport utan det östra Nordamerika Europa och Sydostasien.
Ja det va en intellektuell kullerbytta i den högre skolan. Men som jag skrev du har förmågan.
Den intellektuella kullerbyttan står du för. Och möjligtvis aktivisterna på IMF.