Alvarsson skrev:Dessa subventioner utgör en rännil mot vad det fossila bränslet subventioneras med.
Alvarsson skrev:Inte bara i Tyskland, ett gigantiskt slöseri med resurser. Sverige och i princip alla jordens länder gör allt för att gynna detta skadliga bränsle, som jag skrivit många gånger förut, kommer att stå med stora bokstäver i framtida historieböcker.
nyrjoh skrev:Tyskarna börjar nog tycka att kostnaderna för att stötta slumpkraft är för stor... ändrar om systemet för stöden:
https://www.reuters.com/business/energy ... 024-07-05/
Alvarsson skrev:Du som försvarar subventioner med näbbar och klor har du ändrat dig? Nice!
gurka skrev:Alvarsson skrev:Inte bara i Tyskland, ett gigantiskt slöseri med resurser. Sverige och i princip alla jordens länder gör allt för att gynna detta skadliga bränsle, som jag skrivit många gånger förut, kommer att stå med stora bokstäver i framtida historieböcker.
Solkraften i Tyskland subventionerades med ca 1kr per kWh.
Hur mycket betalar de till kolkraften för att hålla igång sitt elsystem?
Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Du som försvarar subventioner med näbbar och klor har du ändrat dig? Nice!
Nej, till skillnad från dig förespråkar jag dock inte folkmord.
Alvarsson skrev:Tyvärr vet jag inte det. Däremot vet jag att det fossila bränslet subventioneras med 73000 miljarder kronor varje år globalt. Källa; IMF
Alvarsson skrev:Rotvältaren skrev:Alvarsson skrev:Du som försvarar subventioner med näbbar och klor har du ändrat dig? Nice!
Nej, till skillnad från dig förespråkar jag dock inte folkmord.
Nu har du missuppfattat igen, det är du genom att försvara dessa fabulösa subventioner på det fossila bränslet som förordar folkmord, du får inte glömma att 9 miljoner människor dör i förtid varje år beroende på det fossila bränslet.
Alvarsson skrev:Varför ljuger du?