Friluftsliv, Naturturism

Naturism

80 inlägg 27263 visningar 8 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Naturism

christofernaturist  
#808221jannee...
- Japp, underbart naken i skogen!
- Jag har inga problem med vare sig mygg, älgflugor, broms, knott, eller "småsven".

tallen100...
- Du har inte funderat på om det är just för att du behåller kläderna på och därmed blir både varmare och svettigare som du därför attraherar diverse insekter...?

anersimyra...
- Trevligt pingla!

TS
Användarvisningsbild

Mkz  
#808391Hur reagerar folk som du möter på dina promenader och vandringar?

Användarvisningsbild

christofernaturist  
#808446De flesta har hejat och fortsatt gå vidare, som om det vore helt naturligt (vilket det är, men kanske inte helt vanligt) att träffa på en naken man i skogen.

För någon vecka sedan, när jag var ute och nakenorienterade (med karta i handen och tog hittaut-checkpoints), mötte jag ett troligt svenskt par som kommenterade det hela med "nude orienteering" på engelska (ovisst om det var en fråga eller ett glatt utrop, men jag svarade med ett glatt japp). Till saken hör att när jag dokumenterar och "marknadsför" (som den naturism-ambassadör jag är) naturismen i sociala medier och i det här fallet nakenorienteringen så använder jag mig bl a av hashtagen #NudeOrienteering, så de kan ha sett det och därmed känt igen mig. 🙂 👍
Senast redigerad av christofernaturist lör 18 nov 2023, 16:58, redigerad totalt 1 gång.

TS

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#808462Beklagar og sei det men eg hadde spronge. (I motsatt retning)

Användarvisningsbild

christofernaturist  
#817777Hehe ok...

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
#818351Som jag skrev så sysslade jag med #NudeOrienteering, leta efter Hittaut-stolpar eller sk checkpoints, hela sommaren (15 maj - 1 oktober) och det blev hela 29 gånger som jag gick ut näck och det resulterade i att jag tog samtliga 170 checkpoints som de hade satt ut i hela Hudiksvalls kommun. Jag slutade på en hedrade 44:e plats av 1800+ (klädda) deltagare. Gissar att jag var den enda som gjorde detta utan kläder. Hade dock varit skoj med naket sällskap... (ja, klätt sällskap hade gått bra det med)! 🙂🙂🙂

Som jag också skrivit tidigare, så är min mening med att "verka" här på skogsforum bl a att undersöka hur stor andel av alla 60K+ skogsälskande medlemmar här som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist - så hör gärna av dig här i tråden om du redan är naturist, känner dig nyfiken på det eller rent av känner dig manad att bli det - eller om du vill haka på nästa års nude orienteering. PM går också bra. 🙂👍

1699891183_20220417_145500.jpg

Bild från Fönebo nakenbad, Norra Dellen, våren 2022.
Senast redigerad av christofernaturist lör 18 nov 2023, 16:59, redigerad totalt 1 gång.

TS

Tralsmo  
#818370Näää, ja är inte intresserad av att springa naken.

Ser helt enkelt inte vitsen me de.

Äde hett ute kan de ju va svalkande men ja ä nte ens den typen som gillar shorts.

De få va bra varmt om ja ska ha shorts å arbeta utan riktiga arbetskläder finns ju inte på kartan.

Va äde som ä så skönt me å va naken?
Apena ä inte nakna å min hund ä inte naken. Å för den delen ä inte katten de heller.

Användarvisningsbild

anersimyra  
1699940981_img_1525.jpeg
1699940980_img_0223.png
Tralsmo skrev:Näää, ja är inte intresserad av att springa naken.

Äde hett ute kan de ju va svalkande men ja ä nte ens den typen som gillar shorts.

De få va bra varmt om ja ska ha shorts å arbeta utan riktiga arbetskläder finns ju inte på kartan.

Apena ä inte nakna å min hund ä inte naken. Å för den delen ä inte katten de heller.

🤣🤣🤣 har du klätt jycken och katten!!

Tralsmo  
#818423[quote="anersimyra"
🤣🤣🤣 har du klätt jycken och katten!![/quote]

Nää, kläder slipper dom men dom ha ju gott om hår överallt.

Användarvisningsbild

christofernaturist  
Tralsmo skrev:Näää, ja är inte intresserad av att springa naken.

Ok, ja det står ju en fritt att välja...
Vitsen är bl a den enorma frihetskänslan som följer, att vara ett med naturen. Nu har jag inget behov av just det, men för de som har det är naturismen (dvs den delen av livsvalet som ägnar sig åt att #NakedInNature - andra sk "naturister" nöjer sig med att bara bada näck), läkande både rent fysiskt och psykiskt.
Förutom ovanstående är det "som är skönt" med att vara naken är att man som sagt kommer närmare naturen av att känna vinden blåsa och solens strålar direkt mot huden. Är nog att jämföra med att t ex bli smekt av någon. Sedan mår man bara bra av en en dos D-vitamin (solens strålar) mot huden.

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
#839294Är vi några fler, av alla 60K+ skogsälskande medlemmar, här som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist?

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
christofernaturist skrev:Är vi några fler, av alla 60K+ skogsälskande medlemmar, här som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist?

Med tanke på skudsytrustningskraven så blir det lite svårt för oss som är i skogen professionellt...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839299Finns ju chaps... 😉

Användarvisningsbild

christofernaturist  
Williamm skrev:
christofernaturist skrev:Är vi några fler, av alla 60K+ skogsälskande medlemmar, här som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist?

Med tanke på skudsytrustningskraven så blir det lite svårt för oss som är i skogen professionellt...

Bara för att man är naturist så behöver man ju inte vara naken på jobbet, om man inte vill/kan. Fritiden duger gott.

TS
Användarvisningsbild

christofernaturist  
#848552Denna tråd har tills dags dato fått hela "7779 visningar"... Skoj! <3<3<3

TS
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).