Jag är naturist och älskar - precis som tusentals andra i landet (och ännu fler i världen i övrigt) - att ströva fritt i mark och natur, precis som vi föddes, med andra ord: utan kläder. Detta levnadssätt ökar i antal "utövare" - både äldre och yngre (även barnfamiljer) ansluter i god takt. Fler och fler och fler inser alla fördelar med att vara naken både i hemmet och utanför - och fördelarna är dessutom många, både fysiskt och psykiskt.
Naturism har ingenting med något som helst "sexuellt orienterat", som ni kallar det i Skogsforums stadgar, att göra, är varken "grovt, obscent, eller vulgärt", som ni också skriver i era regler, och bryter inte mot några lagar. Det är därför heller inte olagligt att vara naken i skog och mark. Så, nu vet ni det.
Vad är då naturism? Naturismen är en livsstil i harmoni med naturen. Den utmärks av praktiserandet av gemensam nakenhet och har till ändamål att uppmuntra självkänsla, respekt för andra och för omgivningen.
En naturist behöver inte vara naken. Det är inte nakenheten som avgör om man är naturist. Det viktiga är inställningen till livet, till andra människor och till naturen. Det är inte viktigt med kläder - det är något man tar på sig när det är kyligt eller när andra människor besväras av ens nakenhet. En naturist respekterar andra människor som de är - en människa är en människa oavsett kön, hudfärg, religion, yrke, månadslön, innehav av dyr bil, sexuell läggning etc.
Naturism är också en del av denna del i forumets huvudämnen, nämligen Naturturism.
Som jag skrev i min blogg och på min sida så är min mening med att "verka" här på skogsforum bl a att undersöka hur stor andel av allt skogsälskande folk (som även jag är en del av) som också är eller skulle kunna tänka sig att bli naturist.
Hör gärna av dig om du redan är naturist, eller känner dig nyfiken på det eller rent av känner dig manad att bli naturist.
Lev väl och ha det gott i skog och natur!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Naturism har ingenting med något som helst "sexuellt orienterat", som ni kallar det i stadgarna, att göra, är varken "grovt, obscent, eller vulgärt", som ni också skriver i era regler, och bryter därför heller inte mot några lagar.