Bioenergi

Elbilarna förfall

2088 inlägg 115294 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#847468 Du begriper inte vad du själv skriver. Då är det meningslöst att föra en dialog.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#847477 Men hänvisa var i artikeln man nämner subventioner på 74 000 miljarder så ska jag erkänna att jag har fel.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#848081 Varför ska andra betala socialbidrag till mindre behövande så de kan köpa elbil? Om det nu är så mycket fördelar med elbil som man hävdar borde väl en effektivare marknadsföring vara mycket effektivare.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

jannee  
#848084 Så har det väl alltid varit, de som mycket har ska mer ha.
Det är inget annat än socialkommunistisk agenda ut i fingerspetsarna.
betydligt bättre och rättvisare vore då att de som har en äldre fossildriven bil finge 50 eller 75 tkr i skrotersättning om de köper en elbil, oberoende om denne är ny eller gammal.
Ger i princip samma effekt men gynnar även rätt grupp av människor.
Kanske då även en räddning för elbilsförsäljningen vilket tydligen egentligen är det primära i förslaget.
MEN självklart att en sådan lösning inte är intressant för det gynnar absolut då inte de redan välbesuttna. 🤬

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#848087
jannee skrev:Så har det väl alltid varit, de som mycket har ska mer ha.
Det är inget annat än socialkommunistisk agenda ut i fingerspetsarna.
betydligt bättre och rättvisare vore då att de som har en äldre fossildriven bil finge 50 eller 75 tkr i skrotersättning om de köper en elbil, oberoende om denne är ny eller gammal.
Ger i princip samma effekt men gynnar även rätt grupp av människor.
Kanske då även en räddning för elbilsförsäljningen vilket tydligen egentligen är det primära i förslaget.
MEN självklart att en sådan lösning inte är intressant för det gynnar absolut då inte de redan välbesuttna. 🤬


Men nu var poängen Jannee att man skulle gynna bilar som också kunde stabilisera elnätet alltså sälja ut el på nätet när elen är som dyrast. Jag har skrivit det förut, när detta kommer för det är frågan när och inte om, då kommer detta i mångt och mycket revolutionera våran elanvändning.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

jannee  
#848088 Ingen djävla poäng utan bara skitsnack, det är ENDAST ett sätt av många på hur man ska gynna de som redan har det gott ställt.
Kanske inget du Alvarsson begriper för du verkar vara oförstående till det mesta, eller ENDAST manipulerad = godtrogen.
VILL man verkligen var för den s.k. gröna omställningen skulle man direkt nappa på mitt förslag men i själva verket är myndigheterna endast ute efter att brandskatta eller flytta över kapital från de fattiga till de redan rika.
Är du så trög att du inte ens fattar detta är du t.o.m. trögare än sista vagnen i tåget, för den hänger åtminstone med.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#848098 Ja, allt nytt är mest skit!

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#848102
Alvarsson skrev:Ja, allt nytt är mest skit!


Nej men bittra bakåtsträvargubbar som du gör ingen glad.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#848103 Jag är varken bitter eller bakåtsträvande, tror på forskare och vetenskapsmän till motsatts mot dig!

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#848123
Alvarsson skrev:Jag är varken bitter eller bakåtsträvande, tror på forskare och vetenskapsmän till motsatts mot dig!


Dagens skitsnack, du förnekar ju all vetenskap som går emot ditt hittepå och skrock. Bara det att du hävdar att högstadiematte är hittepå när du själv inte behärskar procenträkning 🤣 🤣 🤣

Gårdagens batteriolycka med 23 döda är det också hittepå?

https://youtu.be/eY7eUbFY2X0?si=SC5LWo_BZfuN2G7a

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#848147 Du anser att över 99% av läkarvetenskapen och klimatforskarna har fel, ja något mer behöver väl inte tilläggas

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#848159 När man inte har något att tillägga i sak så angriper man person istället vilket ovanstående inlägg är ett av otaliga exempel på.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#848161
Alvarsson skrev:Du anser att över 99% av läkarvetenskapen och klimatforskarna har fel, ja något mer behöver väl inte tilläggas


Och när har jag påstått det? Det blir verkligen lyteskomik när en person som inte ens klarar grundskolans läroplan plan istället för att diskutera i sak istället bara ägnar sig åt personangrepp 🤣 🤣 🤣

Jag tycker du ska hålla dig till Svensk Damtidning och bara titta på bilderna för även deras texter är för svårtydda för dig.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#848163 Nej jag bara konstaterar fakta antivaxxare och klimatförnekare som du är.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).