Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

12676 inlägg 704266 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#847969
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Den siffran tror jag inte på. Man behöver inte va Einstein för att förstå det


Så du menar att svenska kraftnät serverar rena hittepå siffror på kontrollrummet sidan.

Jag gör en ny koll i kontrollrummet och nu levererar vindkraften 45 MW och förbrukningen är 4792 MW.

Undrar hur många promille det är.

Är det också hittepå enligt Skogsforums egen Einstein?


Säger han som påstod att Vattenfall förlorat 100 miljarder på avbrutna vindkraftsprojekt, nät rätt siffra var 5,5 miljarder.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#847970
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:Den siffran tror jag inte på. Man behöver inte va Einstein för att förstå det


Behövs ingen Einstein för att förstå att du inte tror på något över huvud taget som går mot ditt narrativ.


Svenska kraftnät har varit på mig ett antal gånger och velat köpa konsulttjänster av mig och senast i förra veckan.
Jag har hitintills alltid tackat nej pga tidsbrist men nu kan jag hänvisa dom SF Einstein så kan han lära dom att räkna rätt.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#847971 Då får du allt ha mer kvalitet på dina siffror och påståenden. Påstå 100 miljarder när rätt siffra var 5,5 miljarder. Sedan när du hänvisar till en vetenskaplig studie, så visade det sig va en uppsats i ett skolarbete, även om den skrevs på ett universitet.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#847973 Trots alla belackare, ny jättesatsning på Tysk vindkraft.
https://www.energinyheter.se/20240625/3 ... -vindkraft

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Tor R  
#847976
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Den siffran tror jag inte på. Man behöver inte va Einstein för att förstå det


Så du menar att svenska kraftnät serverar rena hittepå siffror på kontrollrummet sidan.

Jag gör en ny koll i kontrollrummet och nu levererar vindkraften 45 MW och förbrukningen är 4792 MW.

Undrar hur många promille det är.

Är det också hittepå enligt Skogsforums egen Einstein?

Bagdad Bob Alvarsson räknar ut procenten medan vi pratar.
Han är osäker på om han ska avrunda i decimaler eller om han ska avrunda i procent, så mellan 0,94% till 100% är där han landar

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#847983
Alvarsson skrev:Då får du allt ha mer kvalitet på dina siffror och påståenden. Påstå 100 miljarder när rätt siffra var 5,5 miljarder. Sedan när du hänvisar till en vetenskaplig studie, så visade det sig va en uppsats i ett skolarbete, även om den skrevs på ett universitet.


Jag sa att jag inte mindes hur enormt stor dom böterna var för Vattenfall.
Jag är ödmjuk och säger till när jag inte är säker.

Du anklagar alla för att ljuga trots att du själv inte har koll och troligen inte ens klarar av högstadiematte.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#847990 Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#847993
Alvarsson skrev:Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.


🤣 🤣 🤣 Det är enklare om du säger till innan den gången du inte har tänkt att ljuga och hitta på.

Nu har du haft ett par timmar på dig för att dividera två tal och sedan redovisa svaret i promille. Är du klar med den uppgiften snart?

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#847994
Alvarsson skrev:Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.


Så alla inlägg du beskyllt vara hittepå har alltså aldrig hänt? Ganska uppenbart vem som är lögnaktig här.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#847997
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.


🤣 🤣 🤣 Det är enklare om du säger till innan den gången du inte har tänkt att ljuga och hitta på.

Nu har du haft ett par timmar på dig för att dividera två tal och sedan redovisa svaret i promille. Är du klar med den uppgiften snart?


Det är vad som brukar hända när det blir för svårt för vissa. Istället för det saken berör så ska det handla om något annat. Om hur fel alla andra har brukar vara vanligast men falska tillmälen är också vanliga.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#847999
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.


Så alla inlägg du beskyllt vara hittepå har alltså aldrig hänt? Ganska uppenbart vem som är lögnaktig här.


Som vanligt har du inte förstått vad jag och andra har skrivit, inget nytt det förekommer frekvent.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#848001
Alvarsson skrev:
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:Nej jag anklagar inte alla för att ljuga, där ljög du igen.


Så alla inlägg du beskyllt vara hittepå har alltså aldrig hänt? Ganska uppenbart vem som är lögnaktig här.


Som vanligt har du inte förstått vad jag och andra har skrivit, inget nytt det förekommer frekvent.


Sätt dig ned och räkna nu istället för att springa runt här och gapa.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#848002 Ja du rätt man att gapa om detta. Vet du inte själv om när du ljuger, då är det illa.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#848003 Mycket bra att närmiljön får del av vindkraftens värdeskapande.
https://www.vindkraftsnyheter.se/202406 ... vindparker

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#848006
Alvarsson skrev:Ja du rätt man att gapa om detta. Vet du inte själv om när du ljuger, då är det illa.


Får du mindervärdeskomplex när du märker att jag kan argumentera utan lögner och tillmälen?

Visa nu att du klarar enkel matte så kanske du kan få lite respekt här inne.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).