Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Tips på mindre hjullastare
sön 23 jun 2024, 19:47#847835Hvilken du enn kjöper, titta og prova en teleskoplastare först. Så undviker du å bli lässen när du får prova en. Har både teleskop og midjestyrt. OH

sön 23 jun 2024, 21:35#847840
Nope, men trima/sms ev lilla bm tänker jag.
gnisten83 skrev:Nästa del, redskap, ska den dela redskap med nån traktor med lastare eller nåt?
Isf är de billigare att använda samma fäste, redskap kostar pengar med har jag märkt
Nope, men trima/sms ev lilla bm tänker jag.
//Henke månskensskogsbonde
TS
sön 23 jun 2024, 21:39#847841
Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.
Cat554 skrev:Hvilken du enn kjöper, titta og prova en teleskoplastare först. Så undviker du å bli lässen när du får prova en. Har både teleskop og midjestyrt. OH
Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.
TS
sön 23 jun 2024, 21:51#847842
Jag tycker inte det går att klaga på sikten.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
mån 24 jun 2024, 19:11#847889
Din maskin har inte de problemen, men en vanlig. Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt.
Skapa konto
hfab skrev:Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.
Din maskin har inte de problemen, men en vanlig. Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
mån 24 jun 2024, 21:15#847903
Det var jag som var otydlig.
Jag ville bekräfta att problem med sikt inte förekommer på en weycor med teleskop.
Möjligen i vissa lägen med pallgafflar
Hema skrev:hfab skrev:Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.
Det var jag som var otydlig.
Jag ville bekräfta att problem med sikt inte förekommer på en weycor med teleskop.
Möjligen i vissa lägen med pallgafflar
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).