tis 13 aug 2024, 18:33#852510
Stort grattis att Du gick vinnande ur striden.
Du beskriver det väldigt bra i din text och jag drar slutsatsen att din dokumentation, inspelade samtal m.m. bar frukt.
Antagligen insåg Klaravik att Du skulle vinna målet och att de hade mest att förlora genom negativ publicitet i media.
Detta visar att det är oerhört viktigt att dokumentera händelseförloppet - inspelade samtal, fotografier, sparade mail, analyser eller vad det nu vara må.
För flera år sedan var jag och några kollegor på tjänsteresa i Polen. När vi skulle flyga hem på fredag kväll var flygmaskinen som var en gammal DC-9 med blankslitna däck och luftkonditioneringen ur funktion inte flygvärdig. Vi embarkerade maskinen men efter ett tag blev vi ombedda att kliva av. Vi blev transporterade tillbaka till vårat hotell och ombokade till en ny flight lördag morgon.
När vi kom hem skickades ett juridiskt dokument från vårat företag till flygbolaget om krav på ersättning för alla merkostnader som drabbat företaget inklusive att vi som individer förlorat 18 timmar genom en ofrivillig extra vistelse i Polen.
Jag kan lova er att inom en vecka hade flygbolaget ersatt företaget enligt önskemål inklusive oss som individer. Det var ett antal tusingar som landade på kontot.
Lärdomen är att man kan vinna mycket på att sätta hårt mot hårt - men det gäller att ha torrt under fötterna och känna till sina rättigheter.
Usus magister est optimus