Valtra 6200. Vreten 1000. Ferguson TED20. Polaris 800. MF 550. Kubota U45-3a
Verkstan
Bilder på haveri.
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
fre 19 apr 2024, 17:11#841204Ja fyfan där fick man för det. Gräshelvete

tis 30 apr 2024, 17:25#842614Konstaterade kl ett att det gick snabbare än jag trodde så jag skulle nog hinna flytta till nästa ställe innan kvällen.
Fem minuter senare gick en slang...
Behövde ha ner bukplåten också för att komma åt att dra slangarna.
Egentligen ingen jobbig eller svår mekning men tidskrävande även fast vi var två. Så jag kunde starta igen halv fem, men då var det ju bara att lasta av.
Så jag kan nog flytta vid lunch i morgon...
Fem minuter senare gick en slang...
Behövde ha ner bukplåten också för att komma åt att dra slangarna.
Egentligen ingen jobbig eller svår mekning men tidskrävande även fast vi var två. Så jag kunde starta igen halv fem, men då var det ju bara att lasta av.
Så jag kan nog flytta vid lunch i morgon...
Midnattsmekaniker.
tis 30 apr 2024, 20:14#842635Ser ut som det är ett fågelbo där på bild nr. tre, @Williamm 😀
Jack of all trades, master of none!
Re: Bilder på haveri.
ons 01 maj 2024, 07:55#842678Kör ni så lite så fåglarna hinner bygga bo?🤣
Hade bo med ägg på batteriet i traktorn för några år sen, blev snopen när jag såg fågeln hoppa ut ur handtagshålet
Hade bo med ägg på batteriet i traktorn för några år sen, blev snopen när jag såg fågeln hoppa ut ur handtagshålet
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
ons 01 maj 2024, 13:17#842713
Den skotaren går inte hela tiden, och det var nog ett bra tag sedan hytten var uppe sist.
gnisten83 skrev:Kör ni så lite så fåglarna hinner bygga bo?🤣
Den skotaren går inte hela tiden, och det var nog ett bra tag sedan hytten var uppe sist.
Midnattsmekaniker.
fre 10 maj 2024, 08:10#843628
Oljetråget sprucket till en deutz v 10.
I mina ögon en klar frysskada men hur har det kommit in så mycket vatten att det frusit sönder??
Förslag...
Pågående reparation, ingen lätt uppgift med olja som stiger upp och stör TIG svetsningen.
Oljetråget sprucket till en deutz v 10.
I mina ögon en klar frysskada men hur har det kommit in så mycket vatten att det frusit sönder??
Förslag...
Pågående reparation, ingen lätt uppgift med olja som stiger upp och stör TIG svetsningen.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
tis 14 maj 2024, 18:57#843992
Kan så vara. Men just dom gångjärnen har inte jag bytt.
Dessutom är svetsen hemma.
Brorsan skrev:Du är ju van att svetsa gångjärn, ser att du bytt dom till höger redan. 😀
Kan så vara. Men just dom gångjärnen har inte jag bytt.
Dessutom är svetsen hemma.
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
mån 19 aug 2024, 17:18#852970
Räcker det med mer fett?
Eller är det något mer som fattas?
Räcker det med mer fett?
Eller är det något mer som fattas?
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
Re: Bilder på haveri.
mån 19 aug 2024, 17:29#852973Du får svarva till nån rulle med innan du fixar dit lagerbanan igen 😉
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar