Verkstan

Bilder på haveri.

2408 inlägg 710342 visningar 117 följer Svara, dela mm...  
Diskussionen kretsar kring tekniska haverier och reparationer inom fordons- och maskinbranschen, särskilt skogsmaskiner, lastbilar och motorsågar. Användarna delar erfarenheter av olika fel, såsom trasiga delar, materialutmattning och olämplig konstruktion, samt tips på hur man kan åtgärda eller förebygga dessa problem.

Olika perspektiv framkommer där vissa förespråkar snabba och enkla lösningar som silvertejp eller superlim, medan andra rekommenderar mer hållbara åtgärder som kemisk metall eller svetsning. Diskussionen innehåller även reflektioner kring kvaliteten på reservdelar och material, där exempelvis plastkomponenter kritiseras för kort livslängd och vissa fabrikat får blandad kritik.

Flera användare uttrycker frustration över kostnader och garantiärenden, särskilt när det gäller företagsbilar som ofta saknar samma skydd som privatägda fordon. Det finns också humoristiska inslag och kollegialt stöd i form av uppmuntran och praktiska råd.

Tråden mynnar inte ut i någon enhetlig slutsats utan är snarare ett brett erfarenhetsutbyte där deltagarna lär av varandra och delar både problem och lösningar. Tonen är mestadels kamratlig och hjälpsam, med inslag av vardagliga frustrationen över tekniska utmaningar.
AI-betyg:
💬 Debattintensitet: 🔥🔥 2/5
⚖️ Åsiktskonflikt: 🟨 2/5
🎭 Tonalitet: Informell, hjälpsam och stundtals humoristisk
📌 Diskussionstyp: Erfarenhetsutbyte

Detta är en AI-tjänst från Skogsforum som nu testas. Tjänsten sammanfattar trådar för de som önskar att bilda en snabb övergripande bild. Build: 0.4 Beta (2025-05-17 19:50 | data: 0.19)
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Bilder på haveri.

Erre  
#281153Har hittat problemet med kopplingen. ;-)

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

bodaedet  
#281155Silvertejp?

protwia  
#281158äsch, borra, gänga åså i med några bitar gängstång så kommer den bli som ny! :lol:

rikard_e  
#281180Tror aldrig jag har sett en så dålig tryckplatta

Användarvisningsbild

Erre  
#281181Hade gått illa åt sprängkåpan med. :-D

TS

Tosca  
#281183Gör skäl för namnet iaf.

Användarvisningsbild

Erre  
#281185Hahaha. Sant!

TS

Volvopv-65  
#281223Det där är väl snabbt fixat med kemisk metall (om man får tro på TV-reklamen)

Användarvisningsbild

Erre  
#281387Ny vecka = nya spännande saker som Blir/går fel. :-D
En lastbil hade inte fällt ner lastväxlar kroken innan denne skulle ut ur verkstaden.

TS
Användarvisningsbild

Erre  
#281388:-(

TS
Användarvisningsbild

totte  
#281415Ujj, det var inte riktigt snyggt efteråt! Vem betalar?

Användarvisningsbild

Erre  
#281417Vet ej, vet inte om det var chauffören eller en mekaniker som körde.
Detta är inte min arbetsplats, så jag har inte velat gå in så djupt på hur det gick till. Är ett tag sen det hände med.

TS
HellreSkogenÄnKrogen  
#281635.
Senast redigerad av HellreSkogenÄnKrogen mån 23 jun 2014, 20:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Erre  
#281791Nära haveri. :-)

TS
Användarvisningsbild

machonisti  
#281798Redig töjbult!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).