Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
Verkstan
Bilder på haveri.
✍️ Sammanfattning av tråd
Diskussionen kretsar kring tekniska haverier och reparationer inom fordons- och maskinbranschen, särskilt skogsmaskiner, lastbilar och motorsågar. Användarna delar erfarenheter av olika fel, såsom trasiga delar, materialutmattning och olämplig konstruktion, samt tips på hur man kan åtgärda eller förebygga dessa problem.
Olika perspektiv framkommer där vissa förespråkar snabba och enkla lösningar som silvertejp eller superlim, medan andra rekommenderar mer hållbara åtgärder som kemisk metall eller svetsning. Diskussionen innehåller även reflektioner kring kvaliteten på reservdelar och material, där exempelvis plastkomponenter kritiseras för kort livslängd och vissa fabrikat får blandad kritik.
Flera användare uttrycker frustration över kostnader och garantiärenden, särskilt när det gäller företagsbilar som ofta saknar samma skydd som privatägda fordon. Det finns också humoristiska inslag och kollegialt stöd i form av uppmuntran och praktiska råd.
Tråden mynnar inte ut i någon enhetlig slutsats utan är snarare ett brett erfarenhetsutbyte där deltagarna lär av varandra och delar både problem och lösningar. Tonen är mestadels kamratlig och hjälpsam, med inslag av vardagliga frustrationen över tekniska utmaningar.
Olika perspektiv framkommer där vissa förespråkar snabba och enkla lösningar som silvertejp eller superlim, medan andra rekommenderar mer hållbara åtgärder som kemisk metall eller svetsning. Diskussionen innehåller även reflektioner kring kvaliteten på reservdelar och material, där exempelvis plastkomponenter kritiseras för kort livslängd och vissa fabrikat får blandad kritik.
Flera användare uttrycker frustration över kostnader och garantiärenden, särskilt när det gäller företagsbilar som ofta saknar samma skydd som privatägda fordon. Det finns också humoristiska inslag och kollegialt stöd i form av uppmuntran och praktiska råd.
Tråden mynnar inte ut i någon enhetlig slutsats utan är snarare ett brett erfarenhetsutbyte där deltagarna lär av varandra och delar både problem och lösningar. Tonen är mestadels kamratlig och hjälpsam, med inslag av vardagliga frustrationen över tekniska utmaningar.
AI-betyg:
💬 Debattintensitet: 🔥🔥 2/5
⚖️ Åsiktskonflikt: 🟨 2/5
🎭 Tonalitet: Informell, hjälpsam och stundtals humoristisk
📌 Diskussionstyp: Erfarenhetsutbyte
💬 Debattintensitet: 🔥🔥 2/5
⚖️ Åsiktskonflikt: 🟨 2/5
🎭 Tonalitet: Informell, hjälpsam och stundtals humoristisk
📌 Diskussionstyp: Erfarenhetsutbyte
Detta är en AI-tjänst från Skogsforum som nu testas. Tjänsten sammanfattar trådar för de som önskar att bilda en snabb övergripande bild. Build: 0.4 Beta (2025-05-17 19:50 | data: 0.19)

sön 25 maj 2014, 11:16#281223Det där är väl snabbt fixat med kemisk metall (om man får tro på TV-reklamen)
tis 27 maj 2014, 10:38#281387Ny vecka = nya spännande saker som Blir/går fel. :-D
En lastbil hade inte fällt ner lastväxlar kroken innan denne skulle ut ur verkstaden.
En lastbil hade inte fällt ner lastväxlar kroken innan denne skulle ut ur verkstaden.
TS
TS
tis 27 maj 2014, 16:38#281415Ujj, det var inte riktigt snyggt efteråt! Vem betalar?
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tis 27 maj 2014, 17:06#281417Vet ej, vet inte om det var chauffören eller en mekaniker som körde.
Detta är inte min arbetsplats, så jag har inte velat gå in så djupt på hur det gick till. Är ett tag sen det hände med.
Detta är inte min arbetsplats, så jag har inte velat gå in så djupt på hur det gick till. Är ett tag sen det hände med.
TS
tor 29 maj 2014, 19:58#281635.
Senast redigerad av HellreSkogenÄnKrogen mån 23 jun 2014, 20:49, redigerad totalt 1 gång.
TS
fre 30 maj 2014, 21:40#281798Redig töjbult!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar