tis 19 mar 2024, 07:40#837407
lånar tråden lite, akkamaan du säger att du har erfa om ösa250 med 746 och senare med 743. jag står just nu o väger om jag ska investera i det gamla 743 som koppom fick in i höstas, ligger på blocket. den satt på en 1270. jag har en ösa250 EMO, så en tidig ombyggd skotare, med orginal 746 med ventilen på länken. funkar men det är ju klart att man är orolig att en matarhjulsarm ska gå av osså står man där. det saknas en stor bit an ena armen nämligen. såginfästningen är svetsad så svärdet är snett 'och föser sig framåt/plogar' -så ska man fälla grövre än 25 så får man hjälpa till och bryta lite. men det är förvisso bara att svetsa om och göra rätt.
men... hur är 743 jmfrt gamla 746. 743 är ju allt annat än det man vill ha. bredare, högre tyngre osså behöver jag säkert justera lite i kablaget från min dapt311. knivar och matararmar kanske är samma och mäthjul och diamät lär ju vara samma.
tips välkommet. det är ju tunnt på marknaden med gamla grejor så känns intressant att ha en närbesläktad storlek ståendes för min lilla men underhållande körning
jobbade med aggregatkonstruktion i filipstad men det blev bara ett år innan de skulle flytta till finland, 1996-97. så det är ju klart att man är lite färgad i grönt o gult 😇
Senast redigerad av mekefalk tis 19 mar 2024, 09:01, redigerad totalt 1 gång.