ons 17 jan 2024, 22:10#827612
Tjena!
Mitt namn är Niko och jag har en hel drös med frågor om just skogsfastigheter.
Jag har ingen koll på skog så vet inte riktigt i vilken ände man ska dra i till att börja med.
Frågor:
Hur fungerar en skogsfastighet?
Vart hittar man nödvändig information om skogsfastighetsägande och bedrivning av en skogsfastighet?
Hur köper man skog och hur vet man vad för skog man ska köra på? (Vet att det ingår en hel del undersökning från egen part, menar om man har pengarna i handen och vill ge sig in i branchen)
Hur kan man nyttja sin skog?
Borde man gå en utbildning inom skogsbruk? Speciellt i mitt fall då jag inte har någon koppling till skogsägande eller kunskap för den delen eller finns det andra sätt att ge sig in i dehär?
Fler frågor finns men ska inte vara mer bedrövlig än jag redan är.
Som sagt så har jag ingen såkallad koppling till skogsbruk idagsläget men intresset har växt tack vare en kollega vars familj ägt skog i över 50år, där han då berättat lite lätt om vad det är, hur de fungerar osv. Men då har ju intresset vuxit och jag har sökt i massor av forum och försökt lära mig och suget samt viljan att lära sig bara växer ju mer man hittar. Där av varför jag vänder mig hit.
Jag lära mig gärna allt som går inom skogsindustrin och tackar och bockar för alla svar man kan få här i forumet.
//Niko